Lovsång till Schyman

Säga vad man vill, men Gudrun är cool. Råcool!

Vem skulle komma på idén att köpa aktier i en mängd stora företag, för att på så sätt kunna föra fram jämställdhetsfrågor på stämmorna? Jo Gudrun!

Vem skulle kunna bjuda på sig själv i ett skämtprogram. Kunna göra parodi på sina åsikter, kunna förlöjliga sig själv på ett så smart sätt? Jo Gudrun!

Vem kan lyckas med att få rubriker i media? Jo Gudrun!
Vem kan sluta som partiledare men ändå inte falla i glömska? Jo Gudrun!

1,2,3,4 - I don't wan't Ohly no more!
5,6,7,8 - Gudrun is good, Gudrun is great!

(Eftersom jag inte läser genusvetenskap längre tycker jag att jag måste vara lite feministisk på andra sätt. Consider this my contribute to feminism in the blogworld)

Kommentarer
Postat av: lisa

jag håller med dig helt och hållet. gudrun i mitt hjärta.

Postat av: jeanette

Haha, vet du vad jag kom att tänka på när jag läste detta inlägg? (Men tanke på alla "vem kan" "vem får" osv) Jo, muminlåten! :-D "Vem svängen med svansen i barfota dansen, jo Gudruun" haha!

2007-03-27 @ 16:48:07
URL: http://aboutjeanette.blogg.se
Postat av: Ellen

Men jänet - det var ju det jag tänkte på också! :-D

2007-03-27 @ 20:12:13
URL: http://blandkatterochkorvar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback