Vem behöver en universitetsutbildning?

Jag tycker att det är så otroligt fascinerande med människor som liksom tror att de är unika när de levererar sina sanningar om folk. "Du är en hemsk människa som trycker ner andra för att du ska må bättre över dig själv!".

Öh, jaha? Du tror inte att jag listade ut det när jag var 12 år? Jag kan också upplysa dig om att jag flirtar väldigt mycket med män när jag är full, eftersom jag är osäker på att jag duger och därför behöver manlig bekräftelse för att höja min självkänsla. Big deal, det är inte precis så att man behöver 200 poäng psykologi för att kunna analysera sig själv.

Sitter inte alla på såna här kvasipsykologiska insikter som sig själva? Är det någon som bara "jahaaa! Anledningen till att jag är en bitch mot min kille är för att jag avskyr mig själv och är så rädd att han ska lämna mig att jag därför försöker driva honom ifrån mig innan han hinner såra mig, det hade jag aldrig fattat om du inte hade sagt det till mig."

Jag vill inte påstå att jag sitter på en djup självkännedom, men ärligt talat - sånt psykologiskt dravel som folk levererar som en ny och fascinerande sanning, sånt har väl de flesta koll på? Sen om det stämmer eller inte tänker jag inte ge mig in på, jag talar om klyschor som folk verkar tro att man inte vet om sig själv.

Så ja. Vi kan väl ta och dra lite såna klyschor nu, så ni fattar vad jag menar.

Jag är missnöjd med vad jag har åstadkommit i livet, därför klagar jag på de som har lyckats med ännu mindre. Herre på täppan is the shit. Jag gifte mig ung för att jag hade en idiot till farsa och behövde en mysig familjesituation för att känna mig trygg. Jag låtsas vara tuff och vass för att dölja att jag egentligen är osäker och blyg. Jag klagar på människor för att de ska tycka illa om det jag säger, inte om mig. Jag har djupa urringningar för att dra bort fokus från mitt trista ansikte. Eller vänta, det kanske inte hörde hit.

Där! Nästa gång det blir ramaskri för att jag klagar på några snabbköpskassörskor eller småbarnsmorsor med små Cevins, kan jag bara peka på det här inlägget.

Been there. Done the "psykoanalys".

Nu ska jag bara helgardera mig med att skriva att "vädurar ÄR faktiskt si och så". Ungefär lika vetenskapligt förankrat som "analysen" ovan.

Kommentarer
Postat av: Mother, Married &Twenty

Stör mig också på det där att enda anledningen till varför man kritiserar någon annan är för att man själv är en deprimerad no-lifer. Tänk om man helt enkelt inte höll med bara..

Postat av: Leos Pappa

ameh! Cewine stavas det faktist, asså

2009-09-22 @ 14:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback