Unna sig en liten smula...

Idag när jag åkte till Ica skulle jag göra två saker: hämta ut kläder jag köpt till ungarna, samt köpa choklad till Noa som fått ännu en huvudvärksattack. Jag hade verkligen bestämt mig för att inte smaka på chokladen, jag bantar ju. Och med råge!

Sen stod jag och väntade vid paketutlämningen, när en man kom fram och började stöta på mig. Eller flirta med mig. Sak samma, egentligen. Pinsamt var det (det är alltid pinsamt vid tillfället det sker, även om jag i efterskott kan tycka att det är både modigt och lite gulligt - så länge de inte är påträngade.) men sen gick han sin väg.

Sen gick också jag in i affären, köpte choklad och åkte hem.
Och åt choklad.

Motiverade det med att "så hemsk kan jag ju ändå inte se ut".
Vad sunt det känns att lägga sin syn på sig själv i hur mycket manlig uppskattning man får.
Verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback