Perspektiv

Idag är jag hemma och vabbar. Igår åkte Noa in till akuten med misstänkt hjärnhinneinflammation. Det visade sig vara ett vanligt ofarligt virus, men timmarna mellan att han och maken åkte in och tills jag fick besked var ett par hemska timmar.

Så idag låter det ungefär såhär här hemma:

- Mamma vill du rita med mig?
- Jaa då!
- Pappa, kan vi ta ner och bygga ihop stora bilbanan?
- Jaa då!
- Mamma, kan du åka och köpa godis i affären?
- Javisst!
- Får jag äta pannkakorna i soffan framför tvn istället?
- Allt du vill!

Ändrade prioriteringar. Ett sundare perspektiv. Kalla det vad ni vill.
Idag får han allt och lite till.


Kommentarer
Postat av: Bodil

Vilken tur att det inte var något allvarligt med gossen. Man blir ju så orolig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback