Oskyldig, I swear!

Är det bara jag som tycker att det är jättejobbigt att behöva handla på systemet? Jag brukar inte lämna fram mitt leg automatiskt, eftersom jag nu fyllt 25. Det står faktiskt så, att om man ser ut att vara under 25 ska man lämna fram. Jag ser äldre ut (tycker jag) och lämnar inte fram leg. Men sen står jag där och svettas och liksom vrider på mig. Som om jag faktiskt vore 19. Som om jag kommer bli avslöjad vilken sekund som helst. Jag försöker se så avslappnad och naturlig ut som möjligt - men då ser man ju (som alla vet) ännu  mer skyldig ut. Till sist kan jag ta min vinflaska med svettiga fingrar och skynda mig ut därifrån.

Eller på någon klädaffär där de helt plötsligt ber om legitimation när jag betalar med kort. Det ÄR mitt betalkort, det ÄR jag på legitimationen. Men ändå får jag tvångsmässiga oskyldiga ögon, jag försöker le avslappnat och ser säkerligen ut som om jag väntar på Clyde utanför affären.

Varför jag kom att tänka på det nu? Min man ska ta med Noa till affären och handla lite mer vab-proviant (läs: godis till Noa och cola till mig). Och han ÄR sjuk nog att vara hemma, vilket gör att jag måste vabba imorgon också, men pigg nog för tillfället för att följa med till affären. Ändå funderar jag på om jag inte bör lära maken någon förklarande och ursäktande "Ellen vab-fuskar INTE"- ramsa om han mot förmodan skulle stöta på någon av mina chefer... som inte känner igen varesig Noa... eller maken...

Nej, det kanske inte håller hela vägen.
Men "rationell" och "logisk" har väl aldrig varit mina ledord.


Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt! I know the feeling.

Jag klarar inte av att gå ur mataffären utan att ha köpt något. Känner mig ALLTID som en tjuv. Min strategi vid dessa tillfällen är att prata i mobiltelefonen när jag smiter förbi kön och ut genom kassan. Skuvat? Jajemen! :)

2009-09-09 @ 22:24:08
Postat av: Anonym

Det roligaste skulle iofs vara om någon av dina chefer läser det här blogginlägget =D

2009-09-10 @ 19:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback