Hejda dina tårar.

Vad har ni gråtit över idag?

Själv har jag fällt tårar över:

- En dödsannons i tidningen. En jätteälskad gammelmormor hade dött. Och en ung man, bara två år yngre än jag själv.

- Det faktum att Noa har fått dagisplats vid nya huset. Från 1 november. I sig är det en glad nyhet, men det påminner mig om att vi nu på riktigt ska lämna den underbara förskolan vi har. Med alla hans vänner. Tänk om han inte får nya vänner? Tänk om föräldrarna på nya förskolan är elaka mot mig? Tänk om pedagogerna inte är lika bra?

- Det faktum att Emmy INTE fick en plats där. Så att vi kanske måste byta förskola och liksom "mellanlanda" på en annan tills hon får plats på samma som Noa. Stackars unge. Sån otrygghet vi utsätter henne för.

- När jag slog i huvudet i  bilens tak i morse.

- När jag tänker på att min syster imorgon reser ut i stora vida världen för några månader.

- När jag tvättade håret och råkade komma åt den enorma bulan i huvudet.

Det är inte så att jag gråter lätt eller så.
Men maken brukar gömma dödsannonserna från mig om han får en chans.

Kommentarer
Postat av: Kati

Hehe, tur att man inte är ensam om att vara lite känslosam ;-) Själv skrev jag precis i min blogg om att jag blev så tårögd när jag idag såg den här bussen (mobil förskola):

__3248.aspx" rel="nofollow">http://www.borlange.se/templates/BlgUnitStartPage__3248.aspx

Varför? Mest för att jag tänkte på alla trafikfaror för de små barnen, men även för att det verkar vara rätt spännande för dem att se en massa olika platser...

2009-09-08 @ 10:30:10
Postat av: Kati

Det blev visst nåt fel på länken. Mellan StartPage och 3248 ska det alltså vara fyra st "_"

2009-09-08 @ 10:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback