Fashion, fashion, fashion.

Jag är så avundsjuk på de som kan klä sig. Och då menar jag inte tjejer som klickar hem lite kläder från vanliga butiker, följer trender och tycker att de är snygga så - utan de som kan klä sig på riktigt. Såna som kan ta en gammal tröja och ett par slitna jeans men kombinera med något galet så att de ser helt råcoola ut. Eller såna som ser helt fantastiska ut i en vanlig klänning från HM, för att de har gjort en frisyr till som gör pricket över iet.

Jag kan inte klä mig. Det är ingen självömkan, bara ett kallt konstaterande. Jag kan inte ens klicka hem trendiga kläder och matcha ihop, jag är ett lost cause. Tyvärr har det ju så klart smittat av sig på mina ungar. De har noll stilkänsla. Ingen av dem bryr sig ett skit om vad de har på sig (vilket förvisso är ett sundhetstecken men ändå) och när vi klär dem blir det ju knappast snyggt. Det är lekvänligt, det är färgglatt och det är barnvänligt. Men de är aldrig
så här coola.

Så vad gör man? Går en snabbkurs? Försöker skita i det och tänka att alla har sin grej och min är nog inte att vara snygg? Kan man köpa en känsla för stil på blocket?

Jag behöver hitta en personlig stil.
Och sen skaffa lite kläder.

Grejen är att det skulle fortfarande bara vara ensataka klädesplagg som förvisso passar ihop, men som ändå ger ett trist slutresultat.

Lost cause.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback