My god!

(Hej! Jag vet att jag inte har bloggat på några dagar, men kom igen. Det har varit sol och valborg och första maj. Vi har högtryckstvättat altan, planterat blommor, städat, målat bord, slipat bord, umgåtts med släkt, demonstrerat, grillat och allt sånt. Stressigt, kul och varmt. Och nu vet Noa i alla fall var man ska stoppa borgarna. Även om jag gick i sossarnas tåg och fick köra nanananana när jag hörde att de ropade något om "in med sahlin". I alla fall, sorry ifall någon har saknat mig. Typ. Äh, vem lurar jag?)

Idag på idioternas Mekka (alltså, www.familjeliv.se) har jag lärt mig följande:

- Som ateist är man också troende. Man är nämligen troende på att det inte finns en gud. Logiskt? Nej.
- Jag ska aldrig bjuda hem gäster något mer. Folk kräks tydligen när de kommer hem till folk som inte har tvål i köket (det har inte vi), som inte har speciella gästhanddukar (det har inte vi), som har katthår på möbler (det har vi), som har kattlåda inomhus (det har vi), som har någon slags disk stående någonstans (åh ja, det har vi) och så mycket mycket mer.
- Om man funderar på att byta namn på en treåring, så är det att "gå till överdrift" om man tycker att barnet ska få bestämma själv mellan de två namn som han har kallats.
- Om man säger att man inte äter pulvermos och fiskpinnar och falukorv så ljuger man för att försöka verka bättre.

Och så vidare, och så vidare.
Jag är sjukt fascinerad.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vem tycker ens om pulvermos och fiskpinnar?

2009-05-03 @ 22:20:03
Postat av: Cilla

Man kan inte annat än älska familjeliv...Eller?

Postat av: Malinka

Åh, jag älskar fiskpinnar och falukorv. Men pulvermos? Aldrig. (Men nu ljuger jag. Alternativt är skitsnobbig som dissar pulvermos. Eller försöker framstå som bättre än jag är. Fast det senare är väl en variant på att ljuga?)



2009-05-04 @ 10:11:33
URL: http://sabbochskogis.blogspot.com
Postat av: Anna

Ska vi äta mos så gör vi riktigt, och det är sant! Jag har tagit bort mig från familjeliv, tröttnade på alla inkompetenta människor!

2009-05-04 @ 12:20:00
Postat av: Ämmii

[Läs min blogg, skulle betyda mycket]

[Kram]

2009-05-04 @ 12:23:56
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Danitra

Jag träffade in över hälften "rätt" i den där tråden med handdukar, tvål och dammråttor.

2009-05-06 @ 23:27:31
URL: http://danitrass.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback