Modig var ordet sa Bill. Ångest, var ordet sa Bull.

Eftersom jag nu har anammat min nya "fuck it"-approach, bestämde jag mig för att ta tjuren vid hornen och köpa en bikini. Sen jag har blivit mamma är det rätt jobbigt att gå på stan och prova kläder, och det var knappast annorlunda den här gången. "Jag vill inte!" "Det är trååkigt!" "Jag vill ha godis!" "Jag vill inte vara här!".

Till sist kände jag mig nödgad att ta mig själv hårt i örat och väsa fram "Nu skärper du dig Ellen! Nej, det är inte särskilt kul att prova bikini. Men om du hade slutat vara så godissugen hade det varit roligare. Hell, hade du inte ätit så mycket godis från början hade det kanske till och med varit en trevlig upplevelse. Sluta gnälla och klaga nu och köp någon satans överdel någon gång!". Och det tog skruv, jag köpte ett sånt där badlinne (trodde ni jag menade bikini som i "visa magen"-bikini? Nej alltså, jag har blivit modig. Inte dum i huvudet.) och åkte hem.

Nu ska jag fortsätta med min "fuck it"-attityd, och visa mig i bikinin också. Som tur är sammanfaller detta "visa kritvita dallriga ben, stora höfter och sladdriga överarmar"-tillfälle med att vi är på en finlandsfärja, där det som ju alla vet finns alkohol. Sicken tur! Möjligtvis kan vän av ordning invända att onykterhet i samband med bad i pool kanske inte är att önska. Man kanske drunknar. Men... fuck it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback