Hur korkad är man om...

1. Hur korkad är man om man väljer att flytta in till stan, till "nära centrum" (på tredje våningen, utan hiss), när man har barn? Och då flytta från en lägenhet med två uteplatser och liten trädgård? Seriously, hur korkad är man då?

Jag vet inte. Jag bara hoppas att vi inte ångrar oss sen. Och det är BÖR ses som en uppmaning till alla som bor i min stad (och som jag åtminstone känner lite): kom och hälsa på! Ska vi bo "nära centrum" ska vi åtminstone få lite socialt utbyte av det. Varför vi flyttar? Jag kommer faktiskt inte ihåg. Något med fin lägenhet. Bio. Restauranger. Parker. Mindre jobb.

2. Hur korkad är man om man skriver så här?:
" Men Hanna Löfqvist har i alla fall inte slips. Fast hon kanske borde skaffa en. Eller köpa en blus i större storlek, för den hon har på bildbylinen glipar över bysten på ett sätt som renderat anmälningar till reklamombudsmannen ifall hon förekommit i en bilannons. Men nu är det ju bara reklam för ett parti som kallar sig feministiskt." (citat Malin Siwe. Publicerat på en ilsken liten blogg? Nej.
DN, vettu!)

Snacka om att inte ha förstått någonting. Och att skjuta way bredvid målet. Typ sig själv i foten. Jag fattar liksom inte ens vad hon pratar om. Hon menar att Hanna har en sexig glipa i skjortan, och är man feminist får man ju inte vara sexig? Även om det nu hade varit en sexig skjorta hade Malin Siwe varit ute och cyklat i lingonriset, men det ytterst komiska i det hela är att bilden ser ut såhär:



Ser ni den omtalade sexiga bystglipan som gör att Hanna inte borde tas på allvar pga sin klädsel?
Nej, inte jag heller.

Så antingen är Malin Siwe blind. Eller så lever hon kvar i forna dagar där en kvinna inte skulle visa så mycket som en liten ankel. Eller så är hon helt enkelt bara osaklig, okunnig och förbaskat ologisk.

Själv nöjer jag mig med att vara korkad.
Vad håller vi på med?

Kommentarer
Postat av: jänet

Ska ni flytta? När? Var? (Och framförallt, finns det nån bild på placet?) puss!

Postat av: Tess

Shit vilken härlig blogg! Lägger genast till som favoriter. :)



Hittade hit via bloggtråden på Familjeliv. Tack för det, televerket!

2009-05-06 @ 20:34:36
URL: http://leguide.blogg.se/
Postat av: Ari G. /fyndmorsan

Vart ska ni flytta då nyfiken?



Jag skulle byta min vänstra arm mot en lättskött sekelskifteslägenhet på Öster. Eller jag skulle typ inte behöva min vänstra arm om jag bodde där. Den skulle åtminstone inte vara upptagen med att hacka ogräs, klippa äppelträd, köra bil till stan och hötta argsint mot sambon som envisas med att investera hela sin lön i klinkers. jämt.

2009-05-06 @ 21:44:28
URL: http://fyndmorsan.blogg.se/
Postat av: Ellen

Örnsro. Fin fyra från fyrtiotalet. Lättskött, jupp!

2009-05-06 @ 23:04:49
Postat av: Manne

Snygg hylla. :)

2009-05-07 @ 10:46:25
Postat av: jänet

Snygg alliteration Ellen!

2009-05-07 @ 15:08:58
URL: http://aboutjeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback