Det anses tydligen lite fult att ta ordet tvångssterilisering i sin mun...

...men jag har gjort det så många gånger förut, att jag liksom inte orkar kämpa emot längre.

Då och då går jag in på barnklädesavdelningarna på klädaffärerna. Ungar behöver kläder, och det är tydligen vi föräldrar som ska köpa det åt dem. Och vi handlar i princip enbart på Lindex, eftersom de har sjukt fina retrokläder.

Men de har också sjukt fula kläder. Så nu tar vi och leker "vem i helvete är det som har designat dessa kläder, och vem fan köper dessa kläder till sina barn". Ok?

 

Låt oss börja med detta linne. Eller top. Eller klänning? Vem vet? Täcker kanske en tredjedel av överkroppen. Väldigt cancervänligt i alla fall, solskydd för småbarn är ju overrated. Huvudsaken är att de får visa mycket hud.
Plagget är till för barn som är runt ett år.

Jag gissar att den som har designat är pedofil, och den som köper är en tonårsmamma som borde ha skaffat en till docka istället för en bebis.

Bara för att jämföra kan jag visa storleksskillnaden mellan detta lilla linne och en tröja från pojkavdelningen.
Pojktröjan är en storlek mindre.



Härligt härligt!

Sen kan vi gå vidare i leken. Här har vi ett par supersnygga (ironi, som om jag måste förtydliga det) tights:


Jag gissar att den som har designat är Fran Fines mamma, och den som köper är hög på crack.

Dessa tights kan man kombinera med valfri kjol:

 

Naturligtvis är de kortkorta. Och eftersom de börjar i storlekarna runt året, så vet jag inte HUR föräldrarna ska få till det med en stringtrosa över blöjan. Men vill man förnedra sina döttrar, så kommer man säkert på ett sätt. Och Lindex hjälper säkerligen till. Förra året var de ju så behjälpliga med bh-bikini till bebisar, det är en väldigt hjälpsam klädkedja.

Jag gissar i alla fall att den som har designat är fyra år och heter Tindra, och den som köper är hennes morsa.

Nu kan man (med all rätt!) tycka att jag gör en Magnus Betnér (sparkar in vidöppna dörrar), men jag känner ändå någonstans att vissa människor (och vissa klädkedjor) inte bara har stängt dörren, utan också låst in sig och kastat bort nyckeln (jag vet inte riktigt vart jag är på väg med den här liknelsen faktiskt). Jag förstår faktiskt inte vilka det är som vill klä sina döttrar på det här sättet. Och jag antar att de inte läser min blogg. (För det är det ju, om jag är riktigt ärlig, väldigt få som gör)

Så bättre vore kanske att faktiskt ifrågasätta de på Lindex. Eller kanske försöka hjälpa de stackars människorna som köper dylika klädesplagg att komma till insikt.

Men det är enklare att spy ur sig lite galla.
Så jag kör vidare på det.
For now.

Kommentarer
Postat av: LylloLisa

Du är rolig du! Och rätt har du.

2009-05-05 @ 19:25:23
Postat av: Malinka

Hurrrp.

Postat av: fyndmorsan

De rosa tightsen skulle definitivt sälja bra i Fjugesta, i alla åldrar och viktklasser!

2009-05-06 @ 21:39:28
URL: http://fyndmorsan.blogg.se/
Postat av: Jempajenny

Nja... lite väl puttenuttigt för min smak måste jag säga. Även om jag gärna klär Agnes i klänning.

2009-05-06 @ 22:55:39
URL: http://jempajenny.bloggagratis.se
Postat av: Kajsa

Tightsen är ju grymma! Önskar jag visste vem som sålde dem, jag vill köpa ett par till min son!

2009-05-06 @ 22:57:14
Postat av: bella

jag är en av dom som köper dom där kläderna till mina döttrar. och ja jag tycker dom är otroligt söta.



2009-05-06 @ 22:58:09
URL: http://metrobloggen.se/bellsie
Postat av: Ellen

Bella - jag är inte förvånad.

2009-05-06 @ 23:18:37
Postat av: Anne

Go girl!

2009-05-07 @ 08:19:53
Postat av: Johanna

Du har så rätt. Usch vilka vidrigt gräsliga kläder!

2009-05-07 @ 15:10:20
Postat av: Kattgalenmamma

100% medhåll! Det måste vara människor utan hjärnor som köper sånt skräp till sina barn. Och i mina elakaste stunder så vet jag precis hur det kommer gå för dessa barn längre fram... :-/

2009-05-07 @ 15:36:32
URL: http://kattgalenmamma.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag hade kunnat köpa linnet till mina döttrar eftersom jag gillar mönstret och modellen. Till det hade jag haft ett par jeans med uppvik och en tunnare kofta (ej bolero eller annat utan en vanlig bomullskofta). Men annars så har mina barn iinte på sig enbart linne pga solen.

De överiga kläderna ryyyys...

2009-05-07 @ 17:35:00
Postat av: Tessan

Fast jag måste tillägga; Jag hade inte köpt det om det var kort, det skulle vara så långt att det går ned en bit över baken om jag skulle överväga det.

2009-05-07 @ 17:35:59
Postat av: Evelinas mamma

Vet hur de kommer gå för dessa barn? Vad är det för fel i ditt lilla ovetande huvud?

2009-05-07 @ 18:28:25
Postat av: Tessan

Evelinas mamma: Menade du mig????

2009-05-07 @ 19:24:07
Postat av: *fniss*

Fast iofs... för Bellsie-barnet hade dessa kläder faktiskt varit en förbättring.

2009-05-07 @ 20:53:26
Postat av: Matilda 18år & mamma till mercedes

jättesöta kläder ju..

varför letar du efter saker att kritisera i affärer? smaken är som baken...

2009-05-07 @ 20:59:14
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Evelinas mamma

Nej jag mena Kattgalen mamma

2009-05-07 @ 22:02:36
Postat av: hmm

Jag tycker att du är löjlig..

2009-05-07 @ 22:48:37
Postat av: Tessan

Åh, nu känns det faktiskt bättre=)

2009-05-07 @ 23:52:42
Postat av: jessann

Shit vad roligt du skriver. Håller med till 100%

//Jess

2009-05-08 @ 13:41:08
Postat av: Jopps

Jag tycker kjolarna är JÄTTESÖTA! Och ett par strumpbyxor under skulle sitta hur fint som helst. Att de kanske inte passar dig i smaken och måste överdriva det till att behöva skriva "Naturligtvis är de kortkorta. Och eftersom de börjar i storlekarna runt året, så vet jag inte HUR föräldrarna ska få till det med en stringtrosa över blöjan", är ju bara löjligt.

2009-05-08 @ 17:46:48
Postat av: Anonym

Och hur kommer det gå för dessa stackars barn då kattkerstin ? :) låt tjejer vara tjejer.. och skaffa er ett eget liv och skit i andrasval av klädstil tycker jag :)

2009-05-08 @ 20:03:21
URL: http://shamai.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jösses, du har då lite att fundera över!

2009-05-08 @ 21:33:26
Postat av: bella.

ellen- vadå inte förvånad? som om du vet vem jag är!



och fniss vad fan menar du?

2009-05-08 @ 23:37:55
Postat av: Jessie

Personligen tycker jag dom fula och det är inget jag köper till mina tjejer. Men vadå, det är ju tur att vi har olika smak. Annars skulle ju alla se likadana ut och DET om något vore väl för sorgligt. Och vad skulle man då reta sig på...

2009-05-10 @ 10:42:09
Postat av: ehhh...

Varför mobbar barn varandra?? Kan det möjligen vara så att de lär sig från sina vuxna förebilder som sitter på nätet och mobbar varandra.

2009-05-10 @ 20:34:06
Postat av: Lena

Ja urk. :( Skulle aldrig klä dottern i dem, det är ju snudd på förnedring enligt mig!

2009-05-10 @ 21:57:40
URL: http://lenan.bloggspace.se
Postat av: Åsa

Så skönt att man har fått en pojk och inte en flicka :-)

2009-05-10 @ 23:08:38
Postat av: Lina

Jag måste hålla med dig Åsa...=)

2009-05-12 @ 21:59:51
URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: sonja

Det är inne med det puttinuttiga vilket jag inte gillar heller.. men det finns dem som gillar det ...



Tur jag fick en kille denna gången

2009-05-13 @ 12:38:58
URL: http://rockabybaby.blogg.se/
Postat av: LADY DAHMER - confessions of a neurotic attentionwhore

Höller med jag.



(hörru -- jag ska nog sno iden av dig till ett blogginlägg)

2009-11-30 @ 10:47:43
URL: http://ladydahmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback