Fortsättningen på white trash-bingon

Ja, ovan nämnda spel blev ju omåttligt populärt. Det har översatts till fyra språk, och ska snart distribueras i japan. Jag kommer kunna leva enbart på intäkterna från det inom en snar framtid.
Men jag känner att jag inte kan nöja mig. Jag måste sträva vidare. Därför kommer nu fortsättningen: barnvagnsskyltsleken!

Förutsättningar


Personlighet: Gärna elitistisk, småelak, lite översittare
Rekvisita: Möjligtvis en kikare, papper och penna för att räkna poäng
Plats: Överallt där föräldrar kör barnvagn.

Spelregler

Placera dig på något ställe där det finns en stor chans att se många barnvagnar.
När du ser föräldrar med barnvagn, se till att inte titta på vilket namn det står på den där lilla registreringsskylten som nästan alla idag har.  Det allra bästa är att gå bakom föräldrarna, så att du ser barnet, men inte registreringsskylten på framsidan. Studera sen föräldern/föräldrarna och hur vagnen ser ut. Gissa sen på vilket namn det kommer stå på skylten. Sen får du titta om vagnen har en registreringsskylt med barnets namn, och om du gissade rätt.

Poäng räknas som följer:

Vanliga namn som t.ex. Hampus och William och Tindra ger 1 poäng. Gissar man däremot rätt på en "kreativ" stavning (t.ex. Hampuz) får man 10 poäng.

Lite ovanligare namn får man 2 poäng för. Här kan man göra upp själva i sällskapet om vilka namn som ska räknas som vanliga resp. ovanliga. Men samma sak här, gissar man på Tedh och får rätt, så är det 20 istället för 2.

100 poäng får man om man lyckas pricka ett namn som inte finns på riktigt. Eller som inte borde finnas på riktigt. Lyckas man alltså pricka in en Maddoxia eller Sethelina så kan man kamma hem 100 sköna poäng. Detta är lite av den heliga graalen i barnvagnsskyltsleken, så använd er fantasi!

Jag är medveten om att det här är lite svårare än white trash-bingon, men å andra sidan gillar väl människor att utmanas?

Prisen får ni bestämma själva.
Jag är ju bara utvecklare.

(Jag pitchade det här spelet för några vänner som var över på middag igår. Men eftersom de är sunda, trevliga och glada människor verkade de inte gilla det.)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är elak så jag gillar det här spelet! Den bästa barnvagnsskylt jag sett stod det Papillon på ;-D

Postat av: hönsmamman

Hahahaha, helt klart ett spel i min kategori. Men nu blev jag nyfiken på det första spelet. Jag är ju ganska ny hos dig så jag antar att jag får sätta mig o sträckläsa hela natten =)

2009-03-23 @ 18:18:52
URL: http://kycklingar.blogspot.com
Postat av: Lina

Jag måste nog åka in till stan och provspela det där i morgon...

2009-03-23 @ 18:49:32
URL: http://www.gammalfjortis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback