Tillbaka

Under den otroligt långa tid som i historieböckerna kommer omnämnas "den stora bloggpausen år 2009" har jag haft tid att fundera lite på just bloggen. (VIlket kanske gör att själva pausen från bloggen inte blev så effektiv). Vem ska jag blogga för. Varför? Hur vill jag blogga? Vill jag bara skriva av mig? Eller vill jag ha läsare? Och i såna fall:  Måste man vara självutlämnande? Måste man ha massor av bilder, varav de flesta är tagna i en rätt märklig miljö om man tänker på vad man fotar, och mer än måttligt "artistiska" och poserande? Måste man klämma in antingen mode, heminredning eller teknik för att få många läsare? Svaret verkar vara ja. På alla frågor. Dessutom ska man tydligen länka och pinga och bloglova och göra reklam och trashbacka och länkoptimera och what not (det märks att jag inte riktigt vet vad jag talar om va?)

Det känns lite väl avancerat för min del. Men jag är inte den som inte ger saker ett försök. Jag menar, om jag gör allting rätt kanske jag till och med kommer upp i fem läsare! Därför presenterar jag nu mitt försök att "hänga med" i bloggosfären:

_____________________________________________________________



______________________________________________________________

Alltiettbild.
Heminredning: Kakburk från Rusta. Rosor i den kommer från ICA Maxi.
Mode: Klänning 99 kr från Lindex
Teknik: Dator Asus eee-pc 901
Onödig trivia som ingen lägger märke till: Läppstift från Make Up Store
Feta ben och armar: Naturligt odlade
Och så till sist, självutlämnande information: Tycker ni att jag ser svullen (inte tjock alltså) ut? Det är för att jag har mens.

Bingo!!

Nästa gång jag bloggar tänkte jag presentera en ny självreningsmetod som jag kallar "hur man förtränger att man har outat sin menscykel för sina läsare". Möjligtvis har jag också tagit en snabbkurs i hur man retuscherar foton.


Kommentarer
Postat av: Malinka

Snyggt jobbat! Men du borde nog ha plutat lite mer med läpparna. Eftersom det är svårt att titta svårmodigt under lugg när man riktar blicken mot en dator.

Postat av: Elin

Pfft! Du är hur het som helst! dreggel

2009-06-21 @ 16:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback