Reklamradio! Har ni saknat det?

Idag var täckningen dålig för p3, så i bilen hem lyssnade jag på reklamradio. Och genast, direkt, så kom reklamen. Hurra! Vilken guldgruva!

Radioreklam 1:

Mamma: Vet du vem Jamie Oliver är?
Unge (ca fyra år, baserat på sätt att prata): *fantiserar om en perrong där massor med tåg som heter Jamie Oliver åker omkring*
Unge: Hmm... han kanske är ett tåg?

Alltså, om min fyraåring hade kläckt ur sig "HAN kanske är ett tåg" på frågan "VEM är Jamie Oliver" så hade jag åkt tillbaka till bvc och krävt att de skulle göra om fyraårskollen, eftersom något tydligen inte stod rätt till. Och det säger jag, jag som har en unge som kanske inte alltid kläcker ur sig de mest skarpsynta saker. (Jag var ärligt talat tvungen att kolla vad han skulle svara på frågan. Tänk vad pinsamt om han hade varit lika muppig med sitt svar. Men han svarade "hmm... jag vet inte. Vem är det?" Så skönt. Mitt perfekta liv är utan skråmor.)

Radioreklam 2:

Speakerröst: "Har du hört talas om it-snubben som dränerade om, la nytt tak, bytte golv, byggde till en altan mm mm mm?"
Speakerröst: "Nej, det hade inte jag heller."
Speakerröst: "Men nu har byggmax börjat med rådgivning så att kontorskillar som du och jag ska kunna fixa hemma"

Kontorstjejerna då? Här skulle man kunna göra en halvlam bortförklaring á la Joss Whedon angående "Firefly" (japp, här är det meningen att ni som inte är whedonfans får googla och ha er. Kom inte och säg att jag inte håller er sysselsatta!) och typ hävda att Byggmax menar att de tänker sig att det är framtiden och att de förutsätter att alla tjejer redan kan bygga bättre än män och därför inte behöver hjälp. Men av någon anledning tror jag inte att så är fallet. Jag tror helt enkelt att Byggmax är sunkiga.




Kommentarer
Postat av: Viola

Folk har i största allmänhet ingen vidare känsla för språket nuförtiden. Att HAN är något man endast säger om en person verkar inte så många känna till.

Postat av: milimina

men hallå. thomas tåget då? ;)

2009-06-30 @ 09:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback