Och så har jag en tendens att börja meningar med "och" för ofta...

En annan sak (förutom självutlämning, artsy bilder och mode och teknik) som man tydligen ska tänka på för att göra sin blogg populär, är det här med kategorier. Man ska tagga inläggen med olika nyckelord, och gärna sortera in dem enligt kategorier. Och jag är inte sen att haka på. En kategori som jag personligen vurmar för är det här med att dissa folk. Problemet blir bara att alla tycker att jag är så elak då. Jag förstår inte riktigt.

Men sen kom jag på att jag ju kan dissa mig själv. Ohoj vilken uppsjö av idéer jag fick då! Jag vet inte om jag ska börja från början med alla idiotiska saker jag har gjort, alltså i åldersordning? Eller om jag liksom ska börja bakifrån, och ta lite smått puckade saker med mig först och spara det tunga artilleriet till sist? Eller om jag ska kategorisera in i ännu fler underkategorier? "Dumma saker jag GÖR", "Dumma saker jag SÄGER" och "Vad är det för fel på mig?"

En av mina sämre egenskaper (nu har jag alltså börjat på ett inlägg som kan kategoriseras in under "Mina dåliga egenskaper". Notera gärna den icke-smidiga övergången. Tack.) är att jag alltid tror att folk kan följa mina tankegångar. Även om jag inte säger dem högt alls, utan bara låter hjärnan hoppa. Det kan folk oftast inte.

Jag tycker ju själv att jag är väldigt logisk. Om vi pratar om stekt potatis tycker jag att det är helt logiskt att i nästa mening nämna något om skillnaden mellan DN och SvD. Hängde ni med? Inte? Jo:
Stekt potatis = inte så gott = pommes frites är godare = McDonalds har godast pommes = de har dock sjukt sunkiga könsrollsbevarande leksaker i Happy Meal = var det inte en insändare om det i SvD för ett tag sen = varför har SvD vissa bra saker medan DN har andrabra saker? Jag vill ju läsa bara en = Vad är det för skillnad på SvD och DN egentligen?

Eller om man diskuterar Allsång på Skansen och jag i nästa sekund nämner något om Elizabeth George senaste deckare. Hängde ni inte med på den heller? Ok då:
Allsång på skansen = Anders Lundin = Gud vad skönt att Berghagen är borta = Berghagen borde nästan skjutas = Det vore ett bra tv-program, sommarmord = Morden i Midsommer, när börjar det egentligen? = Hur många mördas där egentligen? = Varför får alltid samma två poliser lösa alla mord = Borde de inte få backup med tanke på hur många mord som sker = Scotland Yard kanske? = Jag tyckte att Elizabeth Georges senaste bok var en besvikelse faktiskt.

En annan irriterande sak jag gör är att jag skriver rätt meningslösa blogginlägg.

Oj. Jag höll på att glömma. Bild ska man ha med. Eh. Vänta då.

______________


______________

(Av någon anledning känner jag liksom på mig att jag inte kommer bli nominerad till "stora bloggpriset" någon gång snart. Så kan det gå!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback