När EU helt har ballat ur...

Ja, när EU helt har ballat ur. När högerextrema krafter som verkar i Frankrike, Tyskland, Österrike, Danmark, Italien osv har tagit över. När Eu-parlamentet består av politiker som har Sverigedemokraternas åsikter (fast än värre) och faktiskt kan argumentera för dem. När kristdemokraterna får saker att säga till om på riktigt, när abort blir förbjudet och kvinnor ska lagstadgas till hemmet. När Sverige trots det inte går ur Eu (om det kommer vara tillåtet).

Vart ska ni flytta då?

Själv funderar jag på Kanada.
Kan man söka på SCB efter världens mest sekulariserade, minst rasistiska, mest jämställda och minst våldsamma land?
Som inte är Sverige?

(Domedagsprofetia som inte kommer slå in? Vetefan alltså. Har ni ens hört talas om kd:s nya förslag?
Jag säger då det. Katastrofen väntar runt hörnet.)


Kommentarer
Postat av: Lagu

Jag tänkte mig Kanada, faktiskt. Helst någonstans på sidorna - typ Québec eller Victoria. Eller Nya Zeeland. Det känns helt klart som ett alternativ.

2009-07-21 @ 10:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback