Men aldrig med cola.

Topplistan på vad man kunde blanda vodka med (alltid absolut, om vi hade dåligt med pengar blev det explorer) när man var tonåring:

1. Hallonsoda. Sliskigt, sött och rolig färg.
2. Sockerdricka. Sliskigt, sött och slemmigt.
3. Apelsinjuice. Förtog smaken av vodka rätt bra
4. Sprite. Om man inte hittade sockerdricka.
5. Fanta. Inte min personliga favorit, men andra gillade det.

All denna vodka man har druckit.
Undrar hur många hjärnceller som har försvunnit.
(Feel free to skjuta in ett skämt om "massor, särskilt i ditt fall" här)

Vad drack du för hemmablandade groggar när du var liten?



Kommentarer
Postat av: perny

Tja den värsta "grogg" jag druckit tror jag innehöll tänker vin, öl, cider, sprit, minst fem olika typer av läsk och någon rom, allt blandat i en kastrull, men det är väl en grogg jag helst vill glömma tror jag.



I dag tycker jag nog att det är godast att blanda vodka(helst citronvodka) med tranbärsjuice och Cointreau och det ska självklart avnjutas ur spetsiga glas.

Postat av: Leos pappa

pisang ambon och apelsinjuice, blandat i urdiskat ölglas

2009-07-11 @ 07:15:43
Postat av: leos pappa

oj, prematur postning medelst klåfingrigt barn (hur lyckas du blogga alls?)



i alla fall, pisang ambon och apelsinjuice ser ut ungefär som det där elaka förkylningssnoret som kommer ur småbarns näsor. men det smakar ok, och har (eller hade iaf när det begav sig) en oslagbar alkohol/krona (ett gäng tekniker nördade loss ordentligt med uträkningar och diagram)



annars är ju absolut mandrin och sprite himla gott.

2009-07-11 @ 07:28:19
Postat av: Lisa & Johanna

fanta exotiska frukter! is teh shit. eller möjligtvis fanta fläder eller fanta vilda bär. eller den här festisen som var grön och smakade som piggelin. eller den med maskros. omväxling förnöjer?



men framförallt apelsinjuice.

2009-07-11 @ 13:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback