Ge fan!

Herregud vad jag stör mig på kassörskorna på ica/konsum/whatever! Varför verkar de anta att alla är totalt kompletta idioter? Jag fattar inte varför de tvunget måste instruera mig hur man betalar med kort, varje gång? Är det alltså en del av deras arbetsuppgift? Får de sparken om de inte behandlar normalbegåvade vuxna som lallande treåringar/halvblinda pensionärer?

Konsumkassörska som fick barn när hon var 15:
Och så får du Dra Ditt Kort
(Vuxen människa med högskolepoäng drar sitt kort och väntar på att "tryck kod" ska komma upp.)

Konsumkassörska som fick barn när hon var 15: Nu får du Slå Din Kod.
Det går inte att slå koden, eftersom datorn inte har hängt med än. När det går, trycker den vuxna människan med högskolepoäng sin kod. Sen väntar den vuxna människan på att konsumkassörskan ska slå in beloppet. Konsumkassörskan tar skitlång tid på sig. Samtidigt som hon gör det säger hon "och nu ska du Godkänna Beloppet".
Tio sekunder senare går det att godkänna beloppet, varpå den läskunniga vuxna människan med högskolepoäng gör det.

Konsumkassörska som fick barn när hon var 15: Och nu är du färdig. Duuuktig vuxen människa! Duuuktiga du som klarar av att köra bilen hit, storhandla med tre barn, använda självscanningen och sedan Klara Av det svåra momentet Betala Med Kort. Stooort grattis!

Fast det säger de ju aldrig.
De bara frågar om man ska ha kvittot.




Kommentarer
Postat av: Thess

Hahaha så klockrent. Det måste ju vara av ren vana som dom jämt säger det =p

Postat av: Anna

Ehhh, för att det finns sånna som jag, som står och tänker på annat och hittar en tanke att flyta med i när livet stannar upp en stund, och behöver då väckas... För att dom är i ett servic-yrke som dom kanske tar på allvar.



Vem fan tror du att du är, lilla Ellen?

Dina j-a högskolepoäng hit och högskolepoäng dit..

Hur du plockar fram andras tillkortakommanden heeeela tiden.... Obehagligt behov du ligger inne med!





Du har helt enkelt hittat en väg som innebär att för att plocka upp dig själv så behöver du trycka ner andra. Ser du någonsin det själv? Jag hoppas att du gör dig av med detta på din väg.. Jag hoppas det för att du är en förälder och för att barn behöver inte lära sig den egenskapen för att må bra...



Går du runt och bara ser fel och brister hos andra, för att på det viset sen kunna framställa dig själv som BRA? Det ser så läskigt ut, tröttsamt, att behöva ha det som du!!



Men lägg du in en "lolitabild" till, på dig själv, med brösten i vädret och lite fint putande mun, och en undertext som ska påvisa att du bara driver med alla andra som gör så...

Snyggt drag.. du får ju ut en bild på dig själv, samtidigt som du får håna andra på kuppen... Blä!



Förstår du själv att det är exakt samma drift du har som andra har... som lägger ut den typen av bilder, bara det att du gömmer dig bakom deras mindrevärdighet när du gör det.

Dom har helt enkelt inte samma drift att trycka ner andra och bara kunna må bra när andra mår dåligt - det är vad som skiljer er åt, inget annat!



2009-07-10 @ 11:26:29
Postat av: Jenny

Ja du... Kanske därför att drygt hälften av alla kunder faktiskt har svårt att se vad det står i displayen. Tror knappast att det är för att dumförklara dig de gör det utan snarare sker det i ren välvilja. Sen står det alltid tidigare på kassörens skärm än i displayen att koden ska slås in så det är inte så konstigt att kassören ibland säger till att det går bra att slå koden. Högskolepoängen verkar inte ha gjort så hemskt mycket för att avhjälpa din trångsynthet om du tror att alla som sitter i kassan på konsum fick barn vid 15 och automatiskt är dummare än du.

/En annan vuxen f.d. coopkassörska med både högskolepoäng och högskoleexamen som inte fick barn vid 15 utan vid 27 års ålder.

2009-07-10 @ 12:06:10
Postat av: M

Ha ha ha ha ha



Jäklar Ellen vad du kan få personer att hoppa högt :)



Bra inlägg!!! Någon var tvungen att säga det.



2009-07-10 @ 12:42:10
Postat av: Ellen

Anna - hej igen. :-) Jadå, jag är mycket väl medveten om vilken hemsk människa jag egentligen är. Tro inget annat. Bloggen är bara ett sätt för andra att få ta del av den sedelärande historian om hur man blir ett elitistiskt svin. Jag kanske låter ironisk? Det är jag inte.



Jenny - japp, det tror jag på riktigt. Det är ju inte överdrivet överlägset för att provocera. Jag är verkligen övertygad om att alla kassörskor är tonårsmorsor. Och alla läkare är alkoholiserade, för det har jag läst i tidningen!

2009-07-10 @ 19:52:46
Postat av: hönsmamman

haha Nästa gång får du väl förekomma kassörskan med att säga åt henne att "nu ska du slå in beloppet" högt o tydligt precis när du tryckt in din kod =)

2009-07-19 @ 22:40:38
URL: http://kycklingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback