You just have to love radioreklam.

(När fan ska jag sluta med engelskan?!)

I bilen på vägen hem:

Överentusiastisk väninna: Hej, vart är du på väg?
Lagomentusiastisk väninna: Jag ska köpa biljett till fest- och bröllopsmässan
Överentusiastisk väninna: Jaha, ska du gifta dig?
Lagomentusiastisk väninna: Nej, jag ska få inspiration till 30-årsfesten. Hela familjen ska med!
Överentusiastisk väninna: JAHA! Men vad roligt!
Lagomentusiastisk väninna:
Pappa ska gå på chokladprovning och vi andra ska på champagneprovning. Och så är Let's Dance-Tobbe där också, och massor med utställare och så modevisning.
Överentusiastisk väninna:
Det låter ju som en heldag!!!!!! Vad spännande!!!!!!!
Speakerröst: Fest- och bröllopsmässan. Köp biljetter.


Alltså på riktigt. Kan ingen ta med den överentusiastiska väninnan på något roligt? Så hon får veta vad en riktig heldag är? Hon verkar lättroad; tycker man att en bröllopsmässa (när man inte ens ska gifta sig) är "en heldag" och "spännande", så lär ett besök på McDonalds och sen några tequilashots ge henne något att prata om tills pensionen.

(Ibland undrar jag ifall det är samma reklambyrå som gör alla dessa radioreklamer. I såna fall hoppas jag att de inte är lättstötta. För jag vill helst inte simma med fiskarna. Eller sova hos dem. Om jag inte är på värsta lyxiga undervattenshotellet, då går det bra. Det går också bra med ett akvarium i sovrummet. Alltså, inte för att jag vill ha ett. Bara ur en ren "sova med fiskarna"-synpunkt. För att klargöra, sådär lagom tills att jag fyller 25. Jag vill ju inte få ett akvarium. Däremot gärna en natt på lyxhotell. Lång parentes det här.)

Kommentarer
Postat av: Emma Kaagaard Kristensen

http://www.metro.se/se/article/2008/10/27/23/0627-45/index.xml



Ett litet tips till dig som inte har en felstavad fjortisblogg...

känns som att det kanske behövs;-)

2009-02-19 @ 02:00:40
URL: http://metrobloggen.se/ebis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback