Skilda världar

Samtal med lillasyster:

Hon: Vad ska du göra på lördag då?
Jag: Lördag? Tja... melodifestivalen kanske?
Hon: Det är ju alla hjärtans dag.
Jag: Jaha.
Hon: Min stenrika brittiska pojkvän* flyger från Kairo till Uppsala bara för att träffa mig då, och vi ska mysa med sushi.
Jag: Kul. Jag tror det blir tacos och hemmagjorda chokladbollar för mig och Noa.
Hon: Ok. Nu ska jag gå och beundra alla mina 500 par skor, mina 75 snygga små svarta klänningar i stl 32 (eftersom jag inte kan gå upp i vikt även om jag försöker) och sen ska jag väl gå på en av alla de roliga fester jag alltid går på**.
Jag: Kul. Jag ska fortsätta vara sjuk. Smittad av barnen.

----

* (Nej, ok. Exakt så sa hon kanske inte. Snarare sa hon väl bara hans namn.)

** (Nej, ok. Exakt så sa hon kanske inte heller. Ibland tar min bittra hjärna över lite. Men bara lite.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback