Lyrisk

Sömnbrist och allmänna sjukdomar har gjort mig lite väl negativ på sistone. Men det är långt borta nu. Just nu är jag nämligen lyrisk. Allas älskling (näe, han är ju inte det, märkligt nog) Håkan Hellström hade konsert här i staden igår. Och trots att jag trodde att jag skulle vara mer vuxen och loj den här gången, upptäckte jag att jag stod precis i mitten och vrålade och skrek och svettades precis som alla... sextonåringar. Men det var förvisso jättebehändigt att alla var så små. De hade ju ingen chans mot en tvåbarnsmamma som är van vid att behöva separera syskon som slåss. Piece of cake att få till en bra placering, med andra ord.

Konserten var i alla fall helt magisk. Och eftersom vi som sagt var två småbarnsmammor ute på vift (jag vet att jag bara är 25, men ärligt talat är jag sorgligt sällan ute på roliga saker) passade vi på att gå ut på krogen efteråt.

Efter att ha kommit över den första skrattattacken då både jag och min 33-åriga kompis fick visa leg när det var 18-årsgräns, insåg vi att det är 18-årsställen man ska gå till om man vill bli raggad på. Jeeesus!

Så för att summera: Härlig konsert. Härlig krogkväll. Egoboost pga söta förtjusta 19-åringar. Me lycklig.


(Har jag lyckats skriva ett inlägg som är snällt och menlöst nu? Jag fick ett halvmeterslångt inlägg om hur värdelös min blogg är eftersom jag alltid är elak, så jag tänkte vara snäll nu. Inlägget raderade jag ju såklart, välformulerad kritik är ju jättejobbigt!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback