Idioter

Jag diskuterar det evighetslånga ämnet "Får man dricka alkohol när man ammar?" på ett visst diskussionsforum.

Och mammorna till alla Kevin och Alicia och Molly därute är så förfasade. Herregud!
"Om man inte kan hålla sig från alkohol när man ammar så kanske man inte skulle ha skaffat barn?"

Jag skulle vilja kontra med:

"Om man inte kommer kunna hjälpa ens barn med skolarbetet efter att de har bytt till storbarnsavdelningen på förskolan eftersom man har så sinnessjukt eftersatt tankeverksamhet så kanske man inte skulle ha skaffat barn?"

Jag undrar vad ungen lider mest av? Några deciliter alkoholfri mjölk, eller en förälder som måste anlita privatlärare för att ungen ska klara tvåans matteläxa?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan skriva ett inlägg till och förklara hur i hela världen du menar?

Jag förstår inte liknelsen alls och tycker mest den är rätt korkad

2009-02-04 @ 21:41:47
Postat av: Malinka

O du anonyma, det är ingen liknelse. Det är väl därför du inte fattar den.

Postat av: milimina

hahaha!



jag lämnar med glädje över matteläxor till maken som rimligtvis fixar det bättre än jag (fast lågstadiet ska jag nog klara ;)), men t o m jag kan räkna såpass att jag vet att ett glas vin inte gör ett ammande barn på pickalurven.



orkar däremot inte diskutera saken på fl. väderkvarnar får nån utan hyperemesis slåss med.

2009-02-05 @ 13:21:28
Postat av: Karin

Haha!

2009-02-07 @ 12:00:25
URL: http://blogg.alltombarn.se/ketchupmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback