I sagornas värld

Mitt i natten vill Noa ofta höra saga. Gärna om prinsessor. OCch ärligt talat, jag har börjat tröttna.
Så jag försöker minnas sagor jag kan utantill. Men de är inte så många, och de jag kan har unkna ideal.
Eller så finns ju alla sagorna från tusen och en natt. Men de är lite blodiga.

Så vad finns då kvar? Tja, varför inte ett ämne jag kan otroligt mycket om: tv-serier? Det är makalöst vad enkelt det är att göra om ett avsnitt av en dramaserie till en lämplig prinsessaga.

Ni kanske kan gissa vilka dessa är?

"Det var en gång en prinsessa som bodde i ett väldigt rikt land. Hon var kär i en prins, som var den vackraste prinsen i världen. Men prinsessan åkte iväg till ett främmande land ett kort tag, och då kom hennes kompis (som inte alls var en kompis) in i bilden. Och stal prinsessans prins. Den dumma kompisen gjorde att den roliga prinsessan lämnade kungariket, vilket var en stor förlust. Den dumma kompisen var sen gnällig i flera hundra år, och var även tillsammans med prinsessans bror, innan hon slutligen bestämde sig för den vackra prinsen. Som borde ha stannat med den vackra brunhåriga prinsessan istället för hennes gnälliga blonda meskompis."

"Det var en gång 10 prinsessor som bodde i ett slott. Så fanns det en drottning som var väldigt väldigt vacker, men väldigt väldigt självupptagen. Varje vecka fick prinsessorna genomgå olika prov. Och varje vecka fick en av dem åka hem till sitt kungarike, medan de andra fortfarande var med i tävlingen för att bli kungarikets topp-prinsessa."

"För länge länge sedan fanns det ett kungarike med en prinsessa och en prins. Deras hästvagnar krockar med varandra, och de börjar bråka. Efter ett tag blir de tillsammans. Efter många år med lek, bus och kärlek får de äntligen en liten bebisprins. Men så en dag så sker en olycka med prinsessans vagn och det är så jättesorgligt för hon dör och prinsen är ensam kvar med sin bebisprins och det är det sorgligaste någonsin!"


Han brukar somna så sött så sött.
Jag däremot kan ligga och fälla lite tårar över att den vackra prinsessan var tvungen att dö.
Why???

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha.. vilket härligt inlägg.

Gillade topmodel prinsess historien. De andra två lyckades jag inte lista ut!:)

Postat av: jänet

HAHAHAHA! made my day pellen. ;)

2009-02-20 @ 08:24:01
URL: http://aboutjeanette.blogg.se/
Postat av: Emma Kaagaard Kristensen

oh my god! är det ett skrivfel jag ser!? ;-)

bilden gjorde ju din blogg super! kommer alltid läsa den nu:-) haha

2009-02-20 @ 14:38:14
URL: http://metrobloggen.se/ebis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback