Att leva genom barnen

Noa går på ridskola. Noa ska nog sluta på ridskolan. Välj fritt en av följande anledningar:

- ridskolan är galen och går fortare framåt än en nästanfyraåring klarar av. Eller vad sägs om att trava ståendes på tredje lektionen? Rida baklänges (I wish att jag skämtar, men det gör jag inte) på femte lektionen?

- han får röda ögon efter 2 sekunder tillsammans med en häst

- det är faktiskt rätt jobbigt att stressa ut på landet en kväll efter jobbet och ha en nästanfyraåring som varje gång får ett hysteriskt utbrott av trötthet när lektionen är slut.

- han själv säger att han vill sluta rida och börja dansa balett istället.

Anledning emot:

- Jag vill att något av mina barn ska rida!

För förutom all kärlek, mys, allt roligt och superfantastiskt med barn, så är ju själva poängen att leva genom dem. Att uppleva sin barndoms höjdpunkter en gång till.

Ja, det och så att ha levande dockor att klä och styla precis som man vill.

Så slutar han med ridningen kommer det bli dyra pengar som läggs på syskonmatchande retrokläder, det kan jag ju lova. Nån belöning för att vara förälder ska man väl ändå få?

 

Kommentarer
Postat av: aequinoxia

Jag trodde att poängen med barn var att ha någon som klippte gräsmattan och plockade ur diskmaskinen.



Och du har ju faktiskt ett barn till. Vill inte hon heller rida är det ju bara att skaffa ett till. Och ett till. Och ett till. Förr eller senare kommer det ett som vill rida.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback