A clean house is a sign of a wasted life

Så står det på en vacker kylskåpsmagnet jag har. Och jag tror faktiskt stenhårt på det. För om jag hade orkat bry mig om alla dammråttor och smulor och smutsiga fönster som borde ha åtgärdats den här helgen, då hade jag ju inte hunnit med:

efterrättsmys,filmfrossa,kärleksgos,pusskramar,biblioteksbesök,shopping,framtidsplanering,diskussioner,lekar,pianospelning,kramkalas,soffslappning, och allt annat som jag faktiskt har hunnit med.

Så jag tänker att det sämmer nog. Ett rent hem ÄR ett tecken på att man inte har något viktigare att fylla livet med.

Och så tänker jag också att alla superstylade hem på styleroom.se nog är ett resultat av småbarnsfamiljer som har haft sin årliga städning, och är så hänförda av att det fanns ett golv därunder alla klossar och legobitar och pusselbitar att de genast måste ta ett kort och lägga ut på internet för att visa att de faktiskt har ett hem som går att vistas i de också. Att den vita soffan hinner bli solkig redan innan de får rutan "uppladdningen av bilderna lyckades", det är en helt annan historia.


Kommentarer
Postat av: petrametra

kopierar.

klistrar in.



andas ut.

fastän jag VET att jag redan VET.



2009-02-01 @ 21:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback