Man får inte roligare än vad man gör det.

Jag jobbar ju i en liten håla. Det finns väldigt lite att göra här på lunchrasterna. Därför får man tänka ut lite roliga saker för sig själv. Som att prata högt för sig själv och se hur folk reagerar. Det skulle man kunna göra. Det gör dock inte jag.

Men ibland kan jag gå in på Lindex (enda klädaffären) och roa mig lite. Typ fota kläder och skriva ett elakt och elitistiskt inlägg om vilka det är som köper såna kläder. Eller så kan jag driva med mig själv lite.

De flesta som känner mig vet att jag är rätt kass på mode och kläder. Jag förstår inte hur man matchar, jag har noll känsla för vad som är trendigt och accessoarer är något jag mest har hört talas om. Därför kan det ibland vara roligt att vuxenmobba sig själv, genom att försöka prova "trendiga" kläder. (Eller vad jag tror är trendigt. Jag har ju noll koll.) Eller bara prova kläder som jag inte passar i (byxor, korta kjolar, osv)

I vanliga fall ser jag ut såhär idag:



Men så hade Lindex fått in jeansleggings. Och det har jag ju läst att det är jättetrendigt. Alltså var jag ju tvungen att prova. Man får inte roligare än man gör det, kommer ni väl ihåg (om ni läste rubriken).



Alltså, jag vet inte. Inte ens när jag matchade med en cool (så coolt det nu kan bli på Lindex) t-shirt känns det trendigt. Ordet trendigt är nog inte i närheten av hur jag ser ut. Jag eftersöker mer ett ord som... kroppsstrumpa?
Och så vill jag gärna att alla noterar den ack så obekväma "jag har ingen aning om hur man posar för en modebild eftersom jag inte är någon modebloggare. Därför försöker jag göra någon slags halvironisk, men ändå så att jag inte ser megatjock ut pose"-pose.

Japp. Så roligt brukar jag ha på lunchrasterna.


(Ah, det är när jag skriver såna här inlägg som jag är glad över det låga antalet läsare. Det känns liksom inte lika pinsamt då. Annars måste jag börja fundera på varför folk egentligen fortsätter att läsa bloggen efter såna här inlägg. Varför gör ni det egentligen? En retorisk fråga, ni ska inte svara.)

Kommentarer
Postat av: K

För att det är roligt.:-D

2009-08-17 @ 17:28:51
Postat av: Malinka

Ja, jätteroligt! :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback