Låter som en behaglig vardag

Om man besöker sajten bloglovin, så finns det ett litet citat där på sidan: "Det här har ta mig katten revolutionerat min vardag", säger en tjej. Hon syftar då på bloglovins tjänst: att man kan prenumerera på bloggar (hint hint hörrni!).

I alla fall så tycker jag att det väl är att ta i lite väl. Jag tycker att bloglovin är smidigt, men inte har det revolutionerat min vardag? Här är några saker som skulle revolutionera min vardag:

* En väckarklocka som utsöndrar helt ofarliga ämnen som gör att man vaknar pigg och alert, utan huvudvärk och på bra   humör - oavsett hur tidigt den ringer. Samtidigt ska den kunna utsöndra ämnen (återigen helt ofarliga) som gör att barnen sover tills väckarklockan ringer. Det skulle göra en stor skillnad i min vardag!

* Helt kalorifri choklad som smakar precis som vanlig choklad. Och som man inte blir dålig i magen av. (Alla som någon gång har överdoserat dietorelle-godis fattar vad jag menar) Det skulle göra en enorm skillnad i min vardag!

* En bil med autopilot, och med nedfällbara säten. Så att man kan sova en halvtimme medan man kör hemåt. Eller förresten, när vi ändå håller på och önskar: jag vill ha en teleportör. Känns inte mer otroligt än en kalorifri choklad som är god.

* Alkohol som man inte blir bakis av, inte blir beroende av och inte blir illamående av. Man blir bara full och glad.

* Sex timmars arbetsdag. 'Nuff said.

(Ah, det blir så uppenbart sorgligt att jag är en småtjock småbarnsmorsa som är trött och vill sova.)

* Klimatvänligt sätt att resa. Så man slipper må illa på flyg och förorena världen. Men samtidigt kan ta sig dit tåg inte riktigt är bästa sättet att åka med. Se teleportör ovan.

* En trisslott som jag alltid vinner pengar på. Men bara jag. Och bara så mycket att pengarna inte tar över, utan bara hjälper till här i livet. Så att vi kan köpa hus, till exempel. Och kanske lite fina klänningar. Möjligtvis lägga lite pengar på forskning så att de någon gång kan ta och uppfinna den där kalorifria goda chokladen.


Fast egentligen skulle jag nöja mig med sex timmars arbetsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback