Jag borde inte få ha annat än en dagbok.

Vet ni varför jag uppdaterar så sällan? För att jag får skrivkramp av att ha läsare. På riktigt alltså. Jag loggar in på morgonen och så är det 20 som har varit inne på min blogg redan innan jag har vaknat. Vilket gör att jag blir stressad "åh nej, nu har de förväntat sig ett inlägg redan på morgonen men jag har ju inte uppdaterat sen igår morse".

Så då kan man ju tänka att jag borde skriva något då, men nepp. För då tänker jag att "åh, nu kan jag ju inte uppdatera med något dåligt, nu måste jag skriva något roligt eller bra eller tänkvärt eller åtminstone inte bara ett tråkigt inlägg med ett youtubeklipp".

Och sen går jag och funderar på vad man kan skriva som är roligt eller tänkvärt eller bittert. Men så kommer jag inte på något. Utan uppdaterar till sist med ett tråkigt och dötrist inlägg.

Dagen efter är det bara fem personer som varit inne på bloggen innan frukost. Då går jag och klagar hos min man: "Varför läser ingen min blogg?"
Ja du.

Det är bara hårfärgen jag och blondinbella har gemensamt, med andra ord.
(Och ja, jag VET att hon har blivit brunett nu. Men har ni sett mina hårrötter eller?)

Kommentarer
Postat av: Mandragora

Jag har precis samma problem. Jag hade en annan blogg för några månader sedan med flera hundra läsare varje dag (gissa om jag var glad). Men dessa gav mig prestationsångest och skrivkramp. Så jag lade ned bloggen.



Och startade en ny som inte alls har lika många läsare som min förra. Nu har jag ångest på grund av det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback