Best first day at work. Ever!

Lite trött (vilken underdrift. Enormt trött!) drog jag mig ur sängen i morse. Släpade mig till bilen. Körde till jobbet och kände att det inte alls var kul att semestern var över.

Men då! Som en räddande ängel ur askan i elden, som en kerub på ett moln (eller helt enkelt som något annat änglalikt och mirakulöst), dök ekonomichefen på jobbet upp vid min dörr. He came bearing gifts, om vi säger så. Närmare bestämt:



Lottaböcker! Lottaböcker! Lottaböcker!
Den främsta är "Lycka till Lotta!". Är svår att hitta. Säljs ibland för flera hundra på tradera.
Jag fick den till det fina priset av 30 kronor.

Ni vet det där barnprogrammet "Lycka är..."? (ja, säger alla med barn som gillar bolibompa. Nej, säger alla utan barn/med barn som inte gillar bolibompa)
I alla fall. Lycka är en ekonomichef med en förkärlek för loppisar.

Kommentarer
Postat av: P

Bra dag o komma tillbaka till jobbet på alltså? =)

2009-08-10 @ 10:41:08
Postat av: Christina

Grattis! Har själv letat som en tok efter "lycka till lotta". Tradera har jag inte ens tänkt på. Lätt värt 100 kr. (fattas bara den i samlingen)

Tack för en superbra blogg dessutom!

2009-08-10 @ 21:04:39
Postat av: Anna R

Hej! De där böckerna ser jättefina ut! Och vilken snäll kollega du har som letar böcker åt dig.



Jag är medlem i Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren och läser också Lottaböcker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback