Avskum

Gud.

När jag läser på Flashback och i kommentarsfälten på Newsmill, då blir jag rädd på riktigt. Då blir jag sådär "det kan inte vara sant, det kan inte finnas såna människor, det kan inte få florera sån dumhet." Då blir jag sån där som jag inte vill bli. Nazist, blir jag. Jag vill inte bli nazist. Jag vill inte vara nazist. Jag vill inte känna "bunta ihop idioterna och lobotomera dem så att de får en normal intelligens", jag vill inte tänka "tvångssterilisering is the way to go". Jag vill inte det.

Jag vill vara fin och lugn och tycka att alla har rätt till sin åsikt. Det vill jag. Sån vill jag vara.

Så snälla snälla idiotiska avskum på nätet. Försvinn! Ni rubbar mina cirklar.

Kommentarer
Postat av: Leos pappa

nån speciell länk du retat upp dig på?

tänkte mest på newsmill (flashback har jag redan gett upp)



att dessa personer finns, och i och med internet även får en plattform för sina åsikter är nog något vi måste lära oss leva med. visserligen är jag nog i det närmaste yttrandefrihetsfundamentalist, men rätt mycket man ser på nätet får en att tänka mörka tankar. Har inga konkreta tips på hur man blir tillfrds med detta, bara att lära sig leva med de på nåt sätt (och sluta läsa flashback)

2009-08-14 @ 14:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback