All skit i hela världen.

Ni har väl säkert hört talas om ärkepuckot som uttalar sig om våldtäkt som att det är en ordningsförseelse. I alla fall om mannen och offret känner varandra? Om inte så kan ni göra det här.

Jag orkar faktiskt inte blogga om det riktigt. Jag orkar inte skriva sarkastiska inlägg om hur dum i huvudet han är, om hur han borde få smaka på sin egen medicin och allt sånt. Jag har gjort det förr och jag kommer säkerligen göra det igen. Men nu orkar jag inte. Julia Skott har gjort det dock.

Det jag tänkte skriva om är hur man ska lära tjejer att tackla en eventuell våldtäktsman. Jag vetefan om jag kommer kunna uppmuntra min lilla flicka att anmäla, och därmed veta att man utsätter henne för en andra våldtäkt. Av sliskiga advokater och slappa rättsväsenden. (Här kan man ju inflika att min lilla tjej bara är några år, och att det säkert är bättre om en 10-15 år. Men tjena. Tror ni på det själva? Det går ju för bövelen baklänges)

Så vad gör man? Hämnas.
Hur? Det är det jag funderar på.

Att lära henne feministiskt självförsvar, köpa in pepparspray och sånt känns som en rätt enkel och självklar åtgärd. Men vad gör man om skadan redan är skedd? Om det redan har gått för långt?

Rent spontant kan jag komma på några enkla lösningar. Typ tatuera in "våldtäktsman" på bröstet på killen. Typ skicka råbusar på människan. Typ tejpa upp foto + namn, personnummer och telefonnummer över staden där han bor. (Eller kanske det är mer effektivt via Twitter/Facebook/Annat sånt där socialt media?)

Typ vad som helst som visar för unga tjejer att "du är oantastbar, du är din egen och ingen jävel ska röra dig". Eftersom vi idag har ett rättsväsende som snarare skriker ut det motsatta, måste ju någon berätta det för dem.

Kommentarer
Postat av: Carl

Våldtäkt=feministiskt ord för samlag

2009-08-19 @ 14:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback