What's not to like?

(Ja, jag är så Svensson att jag tänker blogga om Robinson. Det tjänar ingenting till att försöka göra sig förmer.
"Hej, jag heter Ellen och jag tittar på Robinson. Och gillar tacos. Och Marabou mjölkchoklad." Det ni!)

I alla fall, en
deltagare gråter ut i Aftonbladet. Han är inte nöjd med hur han framstår. Han tycker att de bara klipper fram de dåliga sakerna med honom. Att han är dryg, elak och paktar. Att han är en listig jävel.
Och jag läser artikeln helt oförstående. Den här Christian är en av mina två favoriter*. Vad är det som ska vara negativt?

Dryg? Det är väl snarare människor som inte är smådryga efter matbrist och tryckande hetta man ska vara lite rädd för?
Elak? Inte mig emot.
Paktande? Det är Robinson. Jag tycker att det säger allt.

Jag menar, killen åker ner till Robinson för att sola och bli smal. Han kläcker sköna citat som "han tränar sex dagar i veckan, jag dricker vin sex dagar i veckan... ändå har jag mer energi än vad han har". Och han är ärlig med att vissa människor är "dumma i huvudet".

Jag tycker att han låter som en svärmorsdröm.
I alla fall i vår familj.


*(Den andra favoriten är ju självklart helsköna Erik med knallröd tuppkam, empati för djur och ett skönt kommunistiskt synsätt på hela grejen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback