Vad fan.

"Jag tycker att det börjar gå till överdrift med det här med jämställdheten".
Say what? Idioterna har årsmöte igen (läs: mammor på Familjeliv.se). Hur katten kan det vara för mycket jämställdhet? Antingen är det ju jämställt, eller så är det inte. För mycket jämställdhet finns inte, då har det slagit över till ojämställt igen.  Hur kan man ens säga en sån sak? Finns det för demokratiska länder också? För medmänskliga nationer? För rättvisa domstolar?

Hur kan man ens snudda vid tanken att det vore fel att världen är jämställd. Att det inte är bra att barn får möjligheter de inte skulle haft för bara några år sedan?

Idioter är bara förnamnet. Det som skrämmer mig är att dessa föräldrar är så jävla vanliga. Deras ungar kanske går på mina barns förskola. Där föräldrarna på föräldrarådet tycker att det är hemskt och fy att barnen svär, men inte har några problem med diskriminering och våld. Och där jag sitter och håller käften för att jag är blyg och tyst och inte vill verka vara en rabiat feminist.

Fuck it. Om jag behöver vara rabiat feminist för att mina ungar ska få det bättre så får jag försöka överkomma tunghäftan.
Möjligtvis begränsa användandet av ordet "idioter" dock. Även om det ligger nära till hands.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback