Glad påsk!

(Jag tänker helt ignorera att jag är lite rädd för påsken. Förra helgen gick jag upp fyra kilo. Av vad? Normal mat, en pizza samt tre stenhårda motionspass. Så vad en helg med påskmat, påskgodis och vin kommer göra, det vill jag inte tänka på. Så jag tänker inte på det. Försöker låta bli i alla fall.)

Påsken är lätt den bästa högtiden. Efter jul i alla fall. Man får godis. Man får god mat. Snyggt pynt. Ledighet. Vår.
Hur kan det gå fel liksom?

I år får jag dessutom träna engelska, då syrrans brittiske pojkvän kommer på besök. Jag har fräschat upp mina fraser rätt bra här hemma. "Do not touch that last piece of chocolate, it's mine!" "Since you're a guest here, we have a tradition... you change the diapers!" samt "the one that gets the lowest  scores on SingStars does the cleaning up after every meal".

Hoppas att han ska känna sig välkommen!

Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: P

"the one that gets the lowest scores on SingStars does the cleaning up after every meal" den är ju inte sann! Det skulle ju innebära att jag måste städa och det går INTE för sig...!

2009-04-10 @ 12:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback