Schpriten

Det har varit mycket tal om alkohol den här helgen.

I lördags "middag med drinkar"-träff med en kompis:

"Åh, vilken drink ska jag ta? Den här med färska hallon lät god?
Ska jag ta vin eller cider till mina tapas?"

I söndags under "vi är sena med maten och klockan är för mycket så ungarna är toktrötta och hungriga och gråter hela tiden"-stunden:

"Har vi någon sprit?"
(Treåring puttar omkull ettåring.)
"Vad vill du ha?"
(Ettåring säger "du dum" och slår treåring.)
"VAD SOM HELST BLIR BRA" (skriker för att överrösta två barn som gallskriker)
(Treåring och ettåring har blivit sams och leker "min mammas ben är en tunnel som vi
ska krypa mellan hela tiden och hon får inte flytta sig
".)
"Fulvodka från montenegro?"
(Ettåring vägrar flytta sig från ugnen när potatisgratängen måste tas ut.)
"HAR VI NÅGOT ATT BLANDA UT DET MED?"
(Treåring ska hjälpa ettåringen att flytta sig, varpå båda två ramlar omkull och slår sig.)
"Neej"
(Ettåring och treåring skriker båda två i högan sky, drar mamma i benen och snorar ner hela köket.)
"ÄH, GE HIT DET ÄNDÅ!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback