Det där med alkohol.

Jag vet att jag bloggade om att jag dricker alkohol när barnen är jobbiga. Det är självklart bara lögn. Jag skulle aldrig göra något sånt. Ärligt talat förstår jag mig inte på föräldrar som sveper alkohol. Hur kan de? Såna som dricker vin varje fredag till exempel. Jättemärkligt. Då får man ju ont i huvudet dagen efter. Det går inte för sig. Jag mår tillräckligt kasst ändå, rödvinshuvudvärk kan jag vara utan. Fyllan däremot hade jag gärna tagit emot.

Jag eftersträvar alltså bedövningen och belöningen, men utan huvudvärken. Så jag vänder mig till friterade kolhydrater och fett istället. Mycket bättre.

No huvudvärk.
Because I'm worth it.



Kommentarer
Postat av: aequinoxia

Det gäller att välja rätt saker att dricka.



Gillar du rödvin men får ont i huvudet? Testa en annan sort! Merlot lär vara mer huvudvärksframkallande än andra druvor.



Eller kör på vodka och apelsinjuice, så får du c-vitamin och fibrer på köpet.

Postat av: Sue

HAHAHA ja men vem gör inte det :)



Hoppas du får en bra Halloween! Kram

2008-10-31 @ 12:20:35
URL: http://sofuckt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback