Best of sjukhuset

Fördelen med att tillbringa några dagar på akutvårdsavdelningen (gallan igen, inget farligt med andra ord) är att man får mycket material till en lista. Så, utan vidare krångel:

"Sämsta rumskamraterna"

2 senila tanter som båda två var över 90 år. Visst var det mest synd om dem, men ungefär såhär lät det hela natten igenom:
Senil tant 1: Hallå? Får jag åka hem nu?
Sköterska: NEJ, DET ÄR MITT I NATTEN (tanterna var döva också, så klart)
Senil tant 2: Jag orkar inte. Jag orkar inte. Jag orkar inte.
Sköterska: DRA INTE UT DROPPET NU. LÄGG DIG NER IGEN. DET ÄR MITT I NATTEN. DU SKA SOVA NU.
Senil tant 1: Vad sa röntgen, ska jag åka hem nu?
Sköterska: NEJ. SOV NU! IMORGON FÅR DU ÅKA HEM.
Senil tant 2: Tvätta mig inte! Jag blir blöt! Sluta! Sluta! Jag vill inte! Jag blir blöt! Sluta!
Sköterska: MEN DET ÄR BAJS I SÄNGEN, JAG MÅSTE TVÄTTA AV DIG
Senil tant 2: Du gör mig blöt! Sluta sluta! Jag kan inte stå upp, jag måste ligga ner!
Sköterska: FÖRSÖK SOVA NU?

Unt so weiter i 6-7 timmar till.

Bästa rumskamraten

Medelålders kvinna: zzzz zzzz zzz zzzz

Sämsta stunden


Du får veta att du ska opereras. Du får illasmakande lugnande medicin. Du rullas upp till operation. Du läggs på operationsbordet. Du får på dig alla grejer och mätare. De höjer sprutan med sövningsmedlet... och sen sticker någon in ett ansikte och berättar att operationen är inställd pga ett akutfall.
Rekommenderas som tortyrmetod. Annars inte.

Roligaste stunden

Tv-soffekompisen Peter/Lars och jag diskuterar vilka tidigare nobelpristagare vi känner till. Varpå han utbrister:
"Pär Lagerkvist! Ja men det vet jag vem det är! Det var ju han som klädde av sig naken i Hylands hörna!"

Obekvämaste stunden

Tv-soffekompisen Peter/Lars och jag slötittar på TV när jag kommer på att en serie jag följer (Tell me you love me) går på ettan. Vi byter och jag förklarar handlingen lite snabbt. Sen kommer jag på att den här tv-serien är rätt ordentligt full med närgångna nakna sexscener. Varpå en sådan självklart dyker upp. Så där sitter vi i samma dagrum, två främlingar, och kollar på två människor som har sex på tv. Och närgånget sex, man får se i princip allt. Ungefär såhär låter konversationen (vi försöker avdramatisera det hela för att det inte ska bli olidligt pinsamt):

Peter/Lars: Ja... det där var ju närgånget.
Jag: Jo...
P/L: Man måste ju erkänna att skådisarna är duktiga, jag hade aldrig klarat av det där.
Jag: *skrattar lite nervöst* Neej, och tänk om ens partner jobbade som skådis i den här serien
P/L: Ja. Ha ha. Då får man hoppas att det inte blir många omtagningar. Det måste vara svårt med svartsjuka och otrohet tror jag väl.
Jag: Jo, men det är ju många skådisar som skiljer sig också. I Hollywood och så.
P/L: Jo så är det ju. Det kan man ju förstå. Nu då, vem är den där tjejen? *uppenbart lättad över att sexscenen är slut*
Jag: Det är hon som inte kan få barn. *lika lättad jag*

----


Kommentarer
Postat av: jungfu

haha kul med peter/lars i tevesoffan... såg hela den serien i vintras på canal+, råkade då ha mormor (92 och INTE Senil) bredvid en gång. hon frågade "har hon ont?" när det var en ganska hård scen med jamie och hennes hugo...

Postat av: Anonym

Gaaah! Jag blir generad å era vägnar. rodnar

2008-10-12 @ 20:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback