Rabalder på pensionärshemmet

Mormor ringer mig när jag precis är på väg hem från jobbet:

Mormor: Du... searleader, vad betyder det egentligen?
Jag: Huh?
Mormor: Ja, c-h-e-e-r-leader
Jag: Jaha! Cheerleader. Det betyder hejaklacksledare.
Mormor: Ja! Det var ju det jag visste.
Jag: Hurså?
Mormor: Jo förstår du, det var en så dum man vid middagen igår som sa att det inte alls betydde det. Men jag sa att det var så och att de ju har tävlingar om vem som ska få vara med och allt sånt. Och så tänkte jag att jag skulle ringa dig nu innan jag går ner till middagen. Så ska han få se!

Jag antar att ingen av dem är ett stort fan av Heroes?
Och, jag antar att när man säger att man går i barndom när man blir gammal, så är det just "pilutta dig"-mentaliteten man pratar om?

Fina lilla mormor!

Kommentarer
Postat av: iskall öl på fl

"searleader", hihi :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback