Mia&Klara

Det kom in en kund som såg precis ut som "den elaka svärmodern" i Mia&Klaras sketch. Och jag funderade på om det vore olämpligt att då imitera Tabita, en annan av Mia och Klaras karaktärer? Svärmorslookaliken kanske inte alls är medveten om henne otroliga likhet med en fiktiv figur? Och om jag helt plötsligt börjar prata med dialekt och visa mina tatueringar och röka och referera till min unge som Kävvin, så kanske hon blir lite rädd?

Fast å andra sidan vore det ju faktiskt lite märkligt. Varför skulle jag prata om mina barn med henne?
Så jag visade henne till rätt rum, och undslapp endast ett litet "vettu": "Hon kommer snart, vettu".

Eller näe, det gjorde jag inte heller.

Svärmodern:



Tabita:

Kommentarer
Postat av: Kommando-mamman

Jag är kär i Mia&Klara. Så är det bara!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback