Jag läser tidningen

Det finns ju såna här bloggkommentatorer. Och hundratals bloggar som kommenterar de stora dagstidningarna.
Nu tänker jag helt inofficiellt utnämna mig själv till (en mycket sporadisk) officiell kommentator av Nerikes Allehanda (NA).

På tidningens förstasida idag är det en rubrik som säger "äntligen får de vårdnadsbidrag" (Ja, tidningen ägs av typ centern) och så är det ett reportage om en familj som äntligen får vårdnadsbidrag. Mamman kan äntligen stanna hemma med sina barn (vars namn alla för tankarna till en plastig docka): Hennie, Celine, Janelle, Ayme och Matthew. Eller, rättare sagt är de flesta barnen för stora, så det är bara den yngsta barbiedockan - barnet - hon får vara hemma med. Synd.

Inuti kommer sen det stora guldkornet: en notis om att den nya uppdateringen av spelet "world of warcraft" inte fungerar på alla datorer. Först ett citat från en kille som alltså stod och köade i tre timmar för att köpa spelet:
"Jag är inte spelberoende på något sätt, men det var ändå en stor besvikelse, jag sparkade på datorns dvd-spelare"
Snälla,  om du står och köar i tre timmar för en uppgradering till ett spel, så har du nog i ärlighetens namn något slags problem? Må det sen kanske inte vara just spelberoende, men mamma och pappa kanske inte ska klappa sig på axeln och gratulera sig själva till ett bra jobb än?

Och vi fortsätter i klassen "föräldrar som kanske borde ha sett varningstecknen lite tidigare". En femtonåring hade väntat på det här i ett år, och "Wrath of the Lich king" skulle släppas just på hans födelsedag. Hans mamma vittnar om hans ilska när hans nyinköpta spel inte fungerade, och ungen fyller i: "Det är mot speltillverkaren jag riktar allt mitt hat nu"

Det är mot speltillverkaren jag riktar allt mitt hat nu. Hade jag varit mamman hade jag varit oroad. Mer än oroad. Och kanske försökt köpa upp alla exemplar av tidningen innan någon inser riktigt hur illa ställt det är. Eller gått under jorden ett bra tag. Åtminstone tills det står i tidningen om någon sextonåring försöker ta livet av sig för att hon inte fick tag på den "supersnygga plånboken" från HMs nya designerkollektion.

That's all folks!

(Det är det inte alls, jag har ju inte ens nämnt homofobiska insändare om att det vore en kränkning mot äktenskapet att låta homosexuella gifta sig precis som oss andra. Men jag orkar inte. Det är fredag. I give up.)



Kommentarer
Postat av: aequinoxia

Uppenbarligen är det den tidningen man ska läsa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback