Behov man inte visste att man hade!

Det här med facebookstatusuppdateringar (långt ord!), det visste jag inte att jag var beroende av. Men helt plötsligt så upplever jag att det är jätteviktigt att ropa ut precis vad jag gör eller känner. Och sen det förhatliga "is" försvann, är det ännu viktigare.

Tänk om man hade vetat det för 10 år sedan? Att i framtiden kommer jag känna ett behov att basunera ut via en internetsida varje gång jag har huvudvärk. Det sorgliga är att jag antar att om facebookstatusuppdateringar kunde lagras, så skulle de säga en hel del om vår tid. Tänk er när forskarna ska analysera de där människorna som levde för 500 år sedan, och de hittar ett gäng statusuppdateringar:

"Ellen is trött på det här"
"Ellen har ont i huvudet och vill ha choklad"
"Ellen längtar efter helgen"
"Ellen har ont i huvudet igen, och vill ha godis"
"Ellen är grymt sugen på sushi"
"Ellen är hungrig, ack så hungrig"
"Ellen vill att den här dagen ska ta slut snart"
"Ellen vill ha choklaaaaaaad. Dumma huvudvärk!"

De skulle väl lätt ledas att tro att jag var en deprimerad tjockis med seriösa chokladstörningar, samt möjligtvis en hjärntumör av någon slag.

Och det är ju jättefel.
Jag är ju inte deprimerad!

Kommentarer
Postat av: aequinoxia

Åh, det vore väl något. Tänk att spara alla vänners alla statusuppdateringar! Så roligt! :-)

Postat av: johanna

hehe jaaa, tänk vad det skulle säga om oss :)

2008-11-18 @ 17:05:04
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback