Små funderingar

Under min långa och stora strejk hann en mängd funderingar samlas på hög. Eftersom jag inte kunde skriva av mig dem på en gång, tänkte jag att jag skulle göra det nu.

Men! Så fort jag satte pennan mot pappret ( ja ja, fingrarna mot det sunkiga tangentbordet) försvann allt. Blanco, nada, inget, slut!

Jag förstår er sorg. Jag förstår att ni känner en stor tomhet. Det är en svår tid. Men, hav förtröstan. En liten tanke sparades i min stora hjärna. Den åkte vilse någonstans kring hjärnbarken (heter det hjärnbarken eller hjärnbalken? Jag blandar alltid ihop det. Vad katten heter det?) men hittade till sist rätt.

(Nu har jag googlat förresten. Det finns tydligen både hjärnbalk och -bark! Olika saker vad jag förstod av mina 5 sekunders skummande av rubriker.)

Och nu, utan vidare fördröjning, utan jobbiga konstpauser, utan trumvirvlar. Nu, kära vänner. Alldeles snart, precis när som helst, ska ni få läsa den lilla fundering som blev kvar. Resten av ett söndrat landskap. Den sorgliga kvarlevan av en utrotad art. Här kommer den:

Om man bor på biytan, räknas det då som boyta?

Eller nej, jag bara skojade. Det skämtet blir för övrigt roligare om ni lyssnar på reklamradio och hört fastighetsbyråns reklam.

Här kommer den riktiga "hålla Ellen vaken på natten i grubblerier"-funderingen:

Ordspråket "sådan husse, sådan hund" och "äpplet faller inte långt från trädet", gäller de även för tekniska prylar?
För om man ska vara ärlig är ju jag rätt lat. Och det är minsann min mp3-spelare också! Om jag har 6 skivor inlagda på den, och den står på shuffle, då kan man ge sig bövelen på att den ändå lyckas ta två låtar som ligger precis efter varandra på skivorna.

Jag liksom ser hur den tänker framför sig ungefär att "Åhhh... vad jobbigt! När den här Miss Li låten är slut måste jag hoppa ända bort till Winnerbäcks nya skiva för att det ska bli en bra blandning. Det vore ju så soft att bara stanna kvar på samma skiva och ta ett steg över till nästa låt. Äh, vad fan! Jag gör det. Vad ska hon säga liksom? Det är maj ute, strålande sol, och hon åker fortfarande buss till jobbet! Hört talas om cykel? Well, nu kör vi tre stycken Håkan Hellström-låtar efter nästa Miss Li-låt, bara för att jäklas!"

Och, ovanpå det. Min man är ju faktiskt också rätt lat. Och vår skärmsläckare på HANS dator gör likadant. Vi har så att den visar kort från hårddisken på skärmen som skärmsläckare (vilket blir liiite pinsamt när man har haft barnvakt, och sedan typ 3 dagar efteråt själv får se en "efter förlossningen halvnaken"-bild på sig själv, och drar sig till minnes att man hade datorn på när de var hemma hos en...). I alla fall gör skärmsläckaren också så. Typ 3 kort från samma semesterresa, sen tre blandade kort, sen två på Noahs födelsedag och så vidare.

Lata maskiner! Ni ska jobba! Inte slöa! Det är sånt som maskiner inte gör! (Och återigen blir det här liite roligare om man har sett barnprogrammet "Stora maskiner" och tänker att man sjunger ovanstående liksom i samma melodi som ledmotivet dit.)


Kommentarer
Postat av: Liza

Ja så är det. Om du skulle jobba lite mer istället för att slöa på gräsmattan och blogga hela dagarna, så skulle nog din mp3-spelare fungera bättre. Min spelare funkar fint, men så jobbar jag ju så väldigt effektivt också.

Postat av: lisa

jag vill framföra ett klagomål som kommer att sätta din ovannämnda lathet på prov. givetvis tycker jag väldigt mycket om din blogg, jag kollar ofta efter uppdateringar flera gånger om dagen och blir således väldigt glad när det finns sådana. MEN, jag klarar inte av färgerna på bloggen, i alla fall inte tillsammans. de plågar mina ögon! varje gång jag har läst din blogg känns det lite som om jag har tittat in i solen lite för länge. måhända är det min mac som gör att färgerna inte funkar, kanske ser det bättre ut på en pc. men så här är det i alla fall. nu är jag klar med mitt klagande. avslutningsvis vill jag, i egenskap av en av dina mest trogna läsare, fråga vad du tänker göra åt saken?

(puss!)

2008-05-28 @ 19:29:28
Postat av: Ellen

Åh kära Lisa! Jag skulle gärna åtgärda saken, om det inte vore för att jag typ inte KAN! Hur jag lyckades pilla dit det vetefan, men jag har ångrat det i sjuhundra år (som trollkarlen som drack upp sig själv) Det kan bli så att jag får sälja mig kropp för att få en it-expert att titta på det. (Vilken jävla tur att jag är gift med en, annars hade det ju blivit lite märkligt)

2008-05-29 @ 18:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback