Sköna maj välkommen!

Det finns ingen månad (möjligtvis december då) som jag älskar så mycket som maj. Maj har alla fördelar som finns.

- Det är varmt - men inte för varmt. Man kan ha snygga kjolar, men slippa svetten.

- Det är grönt och fint - men inte visset och överblommat. Dessutom luktar det gott.

- Alla är på bra humör - för ingen har krav på att det ska vara vackert väder eller så. Sommaren har ju inte börjat än!

- Man har förväntningar inför sommaren som inte har grusats än.

Lovely, helt enkelt!

Däremot undrar jag om det inte borde vara nackskott på att behöva åka till Uppsala 2 ggr på 2 veckor. Eller rättare sagt, 3 ggr på 2 veckor. Å andra sidan skulle jag bli väldigt ledsen om någon nackskottade Lorenzo*, så jag åker och ser glad ut.

*Kodnamn. But of course.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback