"Festival", badhus och magsjuka

Upptagen helg. Indeed.

Vi började lördagen med att besöka Vivalla"festivalen". Alltså, den som skrev beskrivningen till den "festivalen" ska ha beröm för sin fantasi. "Tivoli" = två små sketna barnkaruseller. "Marknadsstånd" = 1 godisstånd, 5 människor som säljer typ böcker och gamla videoband, och så en 2 stånd med stulna/piratkopierade kläder till vrakpris. "MAt från främmande länder" = tja, det hittade vi aldrig. "Korv med bröd" = jodå, inklämd mellan två tält stod faktiskt en ynklig liten gubbe. "Underhållning" = ja, alltså. De försökte ju. Men maken till tafflig organisering har jag aldrig sett maken till.

Trots detta stannade vi säkert två timmar. Största delen av tiden stod vi i kö. Noah red ponnyridning och fick beröm av tjejen som höll i det för att han var så duktig för sin ålder. Sedan hoppade han lite trampolin. Och så köpte vi en ballong. Och ja, världens äckligaste marknadsgodis också. Typ mjöl blandat med socker och smör med lite arrakessens. JAG hade kunnat göra det godare, det säger en hel del.

Och för att inte vara en hemsk snobb, tänker jag inte ens nämna människorna där. Men ordet "tvångssterilisering" kom väl upp någon gång när den typ sjunde tjocka, rökande småbarnsmamman trängde sig före i kön.

Härlig lördagskväll hemma hos Malin, där det var svinkul att se Transa-Charlotte åka på stordäng!

Sedan var det mors dag som firades med badhusbesök (Emmy är knäpp. På riktigt alltså. Galen.) och jordgubbar med glass. Och sen blev jag magsjuk!

Förutom magsjukan var helgen väldigt trevlig. Imorgon jobb igen. Wohooo! (jag är aldrig bitter, och aldrig heller ironisk.)

Kommentarer
Postat av: lisa

tvångssterilisering. det finns många sammanhang då det verkar som en bra idé. jag förstår dig helt och hållet. tråkigt med magsjukan, men bra med resten av helgen. och jag kan inte annat än instämma i glädjen över charlottes misslyckande - moahaha.

2008-05-26 @ 22:55:39
Postat av: jeanette.

Egentligen tänkte jag inte posta en kommentar eftersom jag helt enkelt inte håller med dig ang. vivallajippot. Bortsett från att det måhända vara lite taffligt och inte världens bästa sak så är det iaf NÅGOT i positiv anda som arrangeras där ute. Det kanske behövs lite motvikt till allt skit som också sker där, eller? Jag tycker att det är rätt så narrowminded att klaga när det för en gångs skull ansträngs lite istället för att bara skita i att göra något överhuvudtaget bara för att man inte ordnar världens fest, vad vet jag.

Men som sagt, ni stannade ju två timmar så något måste ni ju ha roat er med, om än det var att vara bitter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback