En kristdemokrats våta dröm...

Idag har jag varit en riktig hausfrau. Eller hemmafru då, för er som kanske läste franska istället. (Vilket jag gjorde, ha ha!)

Saker jag har gjort idag:

- Vaknat
- Duschat av lillbebisen sjukt mycket bajs
- Gjort pannkakor till frukost
- Tagit med storbarnet till ICA för att handla kvällsmat och jordgubbar.
- Svängt förbi Biltema för att köpa pump till poolen
- Letat efter en sko längs med vägrenen*
- Beordrat den starka heterosexuella mannen (ja, alltså min man. Inte någon random snubbe i trädgården)
 att blåsa upp poolen med hjälp av pumpen
- Badat med de roskindade barnen
- Ätit hembakta grahamsbullar till mellanmål
- Storstädat hela lägenheten
- Lekt med de fina barnen
- Lagat en mycket god kvällsmat: kräftstjärtar i hummersås med färsk pasta och blandsallad
- Klippt det stora barnets hår (bara lite ojämnt!)
- Matat det lilla barnet
- Lagt det lilla barnet
- Gjort efterrätt (vaniljvisp, jordgubbar och maränger) till storbarnet + make
- Lagt storbarnet
- Myst i tv-soffan framför säsongsavslutningen av Lost

Förstår ni att jag är trött? Imorgon blir det typ kalaspuffar och pizza och tv hela dagen, jag måste ju väga upp den här helylleidyllen med lite trash.


* The story of the sko: Noah och jag åker bil med rutorna nere. Noah säger helt plötsligt "mamma, jag slängde ut min sko genom fönstret". Och så var det med det! Vi hittade den till sist. Vilket ju var tur, Kavatskor är inte billiga!


Kommentarer
Postat av: jänet

Indeed, så duktig som du varit förtjänar du typ (minst!) tre dagars trash!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback