Winnerbäck-fans

I min mp3-spelare har jag bl.a. livelåtar av Winnerbäck. Och en sak slår mig när jag lyssnar på dem. Nämligen att winnerbäckpubliken är så satans seg med att lyckojubla över låtarna.

Låt mig förklara. Om man är på en konsert, så spelar den man tittar på olika låtar. Och alla artister har ju låtar som är mer populära än andra. I Winnerbäcks fall har jag fattat det som att t.ex. "Kom Änglar" är poppis. Men i alla fall, när man nu står där och hoppas på att favoritlåten ska komma, och så plötsligt hör man de första ackorden, då jublar man ju då! Direkt! Typ: åh hurra, min favoritlåt!

Men på alla livelåtar, jublar winnerbäckpubliken först när han har sjungit första raden. Och då undrar jag:

Är det så att det är kutym på winnerbäckkonserter att jubla först efter första textraden? Och får man en kurs i det i entrén ifall man är förstagångsbesökare? Eller, är det så att det är kutym att göra så på alla konserter, bara att jag och mitt sällskap har gjort fel när vi har varit publik? Eller, resten av publiken då också för den delen.

Eller, är det så att winnerbäckfansen är sega i kolan och liksom inte fattar förrän han har sjungit en rad att det är just Kom Änglar han sjunger på?

Det här är en frågeställning som kommer gäcka mig länge.


Kommentarer
Postat av: Terry

Jag tror att det ligger ett PM om just detta på hans officiella websida.
Det har att göra med effekten. Winnerbäcks ensamma stämma först- jublande fans som en förstärkning efter första smäckra raden (den vackraste stunden i livet var den när du kom). Tänk om alla 14-åringar skulle förstöra den textraden med sina jubel.

2008-03-09 @ 11:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback