Vad fan är det för fel på män?

Nej, chockerande nog är detta inte ett rödstrumpeinlägg. Jag ska inte komma med några feministiska åsikter. Det här är bara en stilla undran.

Varför varför varför flirtar män med mig? Jag förstår inte?! Det är inte så att det händer en gång, utan ofta ofta! Som igår, jag skulle åka tåg till uppsala för att sedan ha en liten internutbildning där.

På vägen dit:

Jag: De här sakerna ska jag ha.
Mannen i kiosken: Då tar jag egentligen 5 kronors avgift, för kortköpet men för dig kan jag strunta i det. *blink blink*

Väl där:

Jag: Vad tycker du om Sverige då?
Mann som uppenbarligen inte är från Sverige: Jo, det är bra. Trevligt att sitta här med diig (sagt med smör i tonen) och prata lite...

På väg hem:

Man som hjälper förvirrade resenärer till annan kvinna: Du ska gå dit bort. *pekar* Där borta. *vänder ryggen åt*
Jag: Hur hittar jag till min buss?
Man som hjälper förvirrade resenärer: Åh, jag kan hjälpa dig. Du ska inte behöva gå själv. Jag kan följa dig. *hojtar åt en annan hjälpare* "Hörru, har du koll ifall någon annan kommer och vill fråga något.

Ibland är det rätt osynligt, ibland är det rätt mycket flirt "ta en extra chokladkaka du, jag kan bjuda, du behöver inte betala för den", ibland är det extremt mycket "hej okända kvinna på bussen, du är mycket vacker, kan jag få ditt telefonnummer" och ibland är det läskigt (typ som i Italien, if you remember Lisa).

Och jag fattar ju att det här inlägget låter väldigt självgott, typ "åh vad jag är snygg så alla män gillar mig". Men det är ju det som är själva grejen! Jag är ju inte snygg! Jag är en tjock tvåbarnsmamma med ful page och trist utväxt!

Om JAG blir flirtad med så mycket, vad händer då med de snygga? Kan de ens gå utanför dörren? Eller är de liksom ouppnåeliga, så att männen satsar på oss medelmåttor istället?

Eller - oh, hemska tanke - tänk om jag går och utstrålar flirtande utan att veta om det? Jag kanske tror att jag är sur och grinig och bara vill köpa lite choklad i lugn och ro, men kioskägaren vet bättre och kan läsa av min utstrålning och bara, "åh vad hon flirtar, ja ja, jag kan väl ge henne en gratis chokladkaka då". Fatta vad läskigt! Om jag blir våldtagen, hur ska jag någonsin kunna vinna ett sånt mål? Liksom, jag utstrålar ju flirt, hur skulle killen på bussen veta att det inte innebär att jag vill ha sex med honom i en buske?

Vad ska jag göra? Eftersom vi har konstaterat att det inte handlar om utseendet fungerar ju inte burka. Om det är en omedveten flirtutstrålning kan jag ju inte ändra den. Kanske om jag går omkring och pratar för mig själv och slutar duscha, det är väl ruggigt avtändande? Jag menar, hey - vi ska ju ändå inte ha fler barn...

Kommentarer
Postat av: Terry

Jag blir aldrig flirtad med :-(. Rätt skönt faktiskt, jag skulle bara bli så jävla provocerad och typ: NÄDU! JAG VILL INTE HA DIN JÄVLA CHOKLAD! JAG TÄNKER INTE LIGGA MED DIG!
Perhaps är jag en sån där ouppnålig skönhet?! Min mamma sa alltid att männen skulle vända sig om efter mig på gatan, för när man är vuxen, då gillar män minsann kvinnor med kurvor! Fast hon var ju snygg på 80-talet (misstogs för Samantha Fox :-o), då vände sig kanske männen efter kvinns. Jag har då aldrig sett det hända.

Postat av: jänet

En förklaring (ta det inte på fel sätt nu gums)men: booooooooooobs? ;)

2008-03-13 @ 22:49:09
URL: http://aboutjeanette.blogg.se
Postat av: milimina

do not underestimate the power of the d+cup. ;)

2008-03-14 @ 12:53:32
Postat av: Terryleene

Ah, då är det mina blygsamma b-tuttar som gör att jag aldrig blir avklädd med blicken.

Postat av: Malinka

För några år sedan snackade jag med min alltid väldigt tjusiga, då 90 år gamla, farmor. Hon suckade över hur dåligt med uppvaktande kavaljer hon haft som ung.

"Min bästa vän Ebba, däremot, henne hängde de runt i klasar. Och hon var inte ens särskilt vacker. Rätt ful faktiskt." *paus* "Men hon hade sån där sex appiiiil."

Nu är DU ju faktiskt snygg (trots vad du inbillar dig), så det är så underligt att karlar flirtar med dig. Men jag tror att det handlar om "sex appiiil", jag. En del har det, andra har det inte.

/högst vetenskaplig Isolde

2008-03-29 @ 09:39:42
URL: http://sabbochskogis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback