Idiotiska föräldrar!

Så här är det. Barn ska åka baklänges. Så länge det bara går, så länge man kan, och tills de är allra minst fyra år. Det är liksom inte valfritt, så är det bara. Man kan vara en kass förälder i övrigt om man vill, men barn under fyra år ska åka baklänges! Får de plats även över fyra år ska de självklart fortsätta sitta baklänges.

Varför? Tja, det är så här enkelt:

Krock om barnet sitter baklänges:




Krock om barnet sitter framlänges:




Ni fattar skillnaden? Baklänges = barnet överlever. Framlänges = barnet knäcker nacken och dör. Dör. Skit samma om barnet sitter obekvämt baklänges, skit samma om barnet vill titta framåt. Barn ska åka baklänges så länge det går! Hellre ett brutet ben än en bruten nacke. Och de allra flesta barn kan sitta baklänges tills de är fyra år, om det inte har jättar till föräldrar.

Så - inte för att någon som läser den här bloggen är förälder, men ändå - enkelt är det att inte vara en idiotisk förälder. Vet man inte bättre får man förlåtas. Så länge man vänder tillbaka så fort man får veta hur viktigt det är!

Om man VET att barn ska åka baklänges, men skiter i det. Ja... vad finns det för annat ord än idioti?

Kommentarer
Postat av: Terryleene

Gud, vet du vad!? (eh, nej)
När min mamma skulle passa T senast åkte hon i bilen i sin stol, bakvänd (T, inte mamma. Det hade ju blivit livsfarligt!). Jag fixade fast stolen och allt.
Sen när jag skulle hämta T upptäckte jag att jag hade glömt spänna fast stolen med säkerhetsbältet! Jag hade satt fast den i framstolen- hon åker i baksätet i mammas bil pga airbag- men GLÖMT SPÄNNA FAST STOLJÄVELN.
Jag fick existensiell ångest och förtängde hela händelsen.
*gråter*

Postat av: Bea

"Så - inte för att någon som läser den här bloggen är förälder". Jag läser din blogg ibland och är förälder =). Håller helt och fullt med dig om att barn ska åka baklänges så länge det bara går!

2008-03-17 @ 22:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback