Prettomuppar

Vi har förvandlats till prettomuppar. Alltså inte för att det är något fel med det, men jag trodde inte att vi skulle bli såna.
Än så länge håller sig prettomuppigheten till matområdet, men jag tror att det kommer börja sprida sig.

Prettomuppiga saker vi håller på med matmässigt:

- Köper bara färska lax- och kycklingfiléer. Inga frysta med koksalt insprutat för oss.
- Ska börja köpa nötfärs från ekologisk bonde i länet
- Håller vårt "röttkött"-intag till ca 1 gång per vecka
- Har börjat äta vegetariskt väldigt mycket
- Äter ingen glutamat
- Försöker undvika tillsatser
- Bakar eget bröd, mer naturligt och mindre tillsatser
- Har börjat göra egen glass, mer naturligt och mindre tillsatser
- I princip inga halvfabrikat

Det kanske inte är så märkliga saker egentligen, men de som känner mig vet att mitt motto för bara något år sedan var typ "Är det gott så är det gott, skit samma vad som är i!"

Och nu... total muppighet. Hå hå ja ja.

Tur att vi väger upp det med några besök på Max då och då. Transfetter och tillsatser, wee!

Kommentarer
Postat av: Terryleene

Vi har ingen tv. Jag vann!

Postat av: viola

jag tycker det låter smart inte muppigt :)

2008-06-19 @ 10:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback