Ful- och snyggpoäng

(Noa har fyllt tre år (och blev väldigt glad över både ballonger och kort, tack Sofie och Lars!)
Vi hade en underbar födelsedag, och gud vad jag älskar den ungen! Nog om det. Nu till viktigare saker)

När jag var ca 15 och ofrivilligt singel (jag har inte varit singel mer än i ett halvår sammanlagt sen dess, därav den långa återblicken) brukade jag och min kompis Elin störa oss på att så många snygga killar var ihop med så fula tjejer. Att vi själva kanske inte var några under av skönhet (minst sagt i mitt fall) brydde vi oss inte om.

Idag har jag återupptagit den här funderingen. Men lite mer utvecklad. I USA finns ju poängsystemet, dvs att man rankar sig själv utifrån sitt utseende. Jag är till exempel nog en sexa. Egentligen en femma, men så har jag stora bröst också, vilket nog förtjänar ett extrapoäng. Så då ska jag enligt det här poängsystemet stöta på 5-7:or om jag har förstått det rätt. Vill jag vara säker på att scora ska jag stöta på en 2:a (som om det skulle hända). Sen finns det ju små problem med att alla inte rankar alla på samma sätt, men enligt popkulturen är det tydligen inga problem i alla fall.

Men då återkommer vi till det här med snygga killar/fula tjejer. För alla killar jag har haft  tillfälliga flirtar med har varit minst åttor, ofta nior. Ibland tior. Och hur fungerar det egentligen? Jag blir ju då en siffra i statistiken som stödjer "snygga killar med inte snygga tjejer". Varför är det så?

Är det kanske så att det beror lite på myten om att killar alltid vill? Att det är svårare för en kille att ragga, eftersom alla förutsätter att han vill, och det är då inte så enkelt att bara ragga? Medan tjejer, vi har ju ingen egen sexualitet. Vi ska ju bli erövrade och uppvaktade. Och om man då som tjej vill, då kanske killen skiter i att man egentligen är en sexa? Eller en femma? För de blir ju så glada över att ha hittat en tjej som vill. För enligt myten vill ju inte tjejer.

Kan det vara så? Vad jobbigt det då måste vara att vara kille ute i raggarsvängen. (Om vi nu bortser från småsaker som att tjejer som vill blir ansedda som horor, att tjejer som vill inte kan bli våldtagna enligt samhället osv.)

Men, i såna fall borde det ju vara tvärtom i förhållanden? För enligt myten vill ju tjejer ha förhållanden men killar vill inte. Så i förhållanden borde alltid tjejen vara snyggare, eftersom det ju är hon som har fått nöja sig med en fulare kille bara för att kunna ha ett förhållande. Och killen är så nöjd med att ha fått en snyggare tjej, att han håller sig fast i förhållandet för det.

Jag skulle ju nästan kunna bli manusförfattare till en sliskig könskonserverande sitcom, det märker ju jag det!

Kommentarer
Postat av: Terryleene

Kan det vara så att de snubbar du har varit tillsammans med inte har sett sig själva som 8-10 poängare? Eller att de inte är så YTLIGA som du är. Att de ser till din fina insida. Eller- och detta är väl det mest troliga- så är dina boobs värda mer än du ger dem kredit för. Du går från 5 till 7-8 för att du har en hylla to die for?

Show me some pics såå jag kan bedöma dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback